
Pieter Post, Pieter Post, met z’n poes, verdient de kost. In z’n rode wagen. Zon of regenvlagen. Brieven, pakjes brengt hij door het land.
Zo, nu zit het liedje nu in je hoofd. Graag gedaan. Op de redactie kunnen we het bekende themaliedje van Pieter Post niet meer uit ons hoofd krijgen na het bekijken van deze foto’s van de nieuwe Renault EZ-Flex. Gedeelde smart, en zo.
Het is 2019 en dat betekent dat er nieuwe tijden voor de deur staan. Letterlijk en figuurlijk. De Renault EZ-Flex is een volledig elektrisch bestelbusje en belooft een ‘autonome en verbonden’ rij-ervaring. Tot zover heeft autonoom rijden ons nergens gebracht, maar elektrisch en verbonden, dat geloven we direct.
Het idee van Renault draait bij connectiviteit niet om bluetooth of Apple CarPlay. De auto houdt de geo-locatie, de kilometerstand, de actieradius, de snelheid en het aantal bezorglocaties bij. Dit om het gebruik te begrijpen en het product te verbeteren.
De Renault EZ-Flex wordt gebruikt voor de toekomst
Verschillende professionals, bedrijven, steden en gemeenten in Europa zullen een Renault EZ-Flex te leen krijgen in de komende twee jaar. Renault kan op deze manier data verzamelen voor de toekomstige, autonome bestelbusjes. Gelukkig zal al deze data niet verkocht worden aan de hoogste bieder.
Volgens Renault worden er in 2050 vier keer zoveel pakketjes bezorgd. De Renault EZ-Flex heeft 25 procent meer ruimte dan een nieuwe Land Rover Discovery en een bereik van 100 kilometer moet voldoende zijn om het harde werk te doen. Wie weet staat Pieter Post volgende week bij jou voor de deur. Of alleen zijn bestelbusje, zonder bezorger.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Rusland kocht een Renault fabriek voor één cent, biedt het te koop aan voor 1,3 miljard

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

Elektrische Renault 5 is aanzienlijk goedkoper dan de elektrische Renault 5

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Dit is de populairste Volvo van dit moment, maar dan ruimer en goedkoper. Moet je dat willen? (review)

Deze automerken weigeren (goede) elektrische auto’s te bouwen en boeken verkooprecord

Dit is de snelste kruiwagen ter wereld (en dat idee ontstond uiteraard in de kroeg)

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Moet iedereen één auto moeten kopen die ze eigenlijk helemaal niet interessant vinden?

Wij willen geen Chinese luxemerken, maar in China willen ze die van ons niet

Waarom ‘Full Options’ bij een autoadvertentie eigenlijk altijd een misplaatste opmerking is
