
Pieter Post, Pieter Post, met z’n poes, verdient de kost. In z’n rode wagen. Zon of regenvlagen. Brieven, pakjes brengt hij door het land.
Zo, nu zit het liedje nu in je hoofd. Graag gedaan. Op de redactie kunnen we het bekende themaliedje van Pieter Post niet meer uit ons hoofd krijgen na het bekijken van deze foto’s van de nieuwe Renault EZ-Flex. Gedeelde smart, en zo.
Het is 2019 en dat betekent dat er nieuwe tijden voor de deur staan. Letterlijk en figuurlijk. De Renault EZ-Flex is een volledig elektrisch bestelbusje en belooft een ‘autonome en verbonden’ rij-ervaring. Tot zover heeft autonoom rijden ons nergens gebracht, maar elektrisch en verbonden, dat geloven we direct.
Het idee van Renault draait bij connectiviteit niet om bluetooth of Apple CarPlay. De auto houdt de geo-locatie, de kilometerstand, de actieradius, de snelheid en het aantal bezorglocaties bij. Dit om het gebruik te begrijpen en het product te verbeteren.
De Renault EZ-Flex wordt gebruikt voor de toekomst
Verschillende professionals, bedrijven, steden en gemeenten in Europa zullen een Renault EZ-Flex te leen krijgen in de komende twee jaar. Renault kan op deze manier data verzamelen voor de toekomstige, autonome bestelbusjes. Gelukkig zal al deze data niet verkocht worden aan de hoogste bieder.
Volgens Renault worden er in 2050 vier keer zoveel pakketjes bezorgd. De Renault EZ-Flex heeft 25 procent meer ruimte dan een nieuwe Land Rover Discovery en een bereik van 100 kilometer moet voldoende zijn om het harde werk te doen. Wie weet staat Pieter Post volgende week bij jou voor de deur. Of alleen zijn bestelbusje, zonder bezorger.
Meer van TopGear


Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Rusland kocht een Renault fabriek voor één cent, biedt het te koop aan voor 1,3 miljard

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Wat er ook gebeurt met de wegenbelasting, jullie gaan sowieso veel betalen (en dat is je eigen schuld)

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Weet jij welke (geweldige) Franse auto geleverd is met een Maserati-V6?

Zie jij (zonder te spieken) van welk niet-Chinese automerk deze nieuwe SUV is?

De nieuwe handsfree-flitsers van de politie maken blijkbaar soms een (best grappige) fout

Hopelijk worden eFuels ooit goedkoper want wij willen nu ook een gezinsauto met een V10

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s
