
Pieter Post, Pieter Post, met z’n poes, verdient de kost. In z’n rode wagen. Zon of regenvlagen. Brieven, pakjes brengt hij door het land.
Zo, nu zit het liedje nu in je hoofd. Graag gedaan. Op de redactie kunnen we het bekende themaliedje van Pieter Post niet meer uit ons hoofd krijgen na het bekijken van deze foto’s van de nieuwe Renault EZ-Flex. Gedeelde smart, en zo.
Het is 2019 en dat betekent dat er nieuwe tijden voor de deur staan. Letterlijk en figuurlijk. De Renault EZ-Flex is een volledig elektrisch bestelbusje en belooft een ‘autonome en verbonden’ rij-ervaring. Tot zover heeft autonoom rijden ons nergens gebracht, maar elektrisch en verbonden, dat geloven we direct.
Het idee van Renault draait bij connectiviteit niet om bluetooth of Apple CarPlay. De auto houdt de geo-locatie, de kilometerstand, de actieradius, de snelheid en het aantal bezorglocaties bij. Dit om het gebruik te begrijpen en het product te verbeteren.
De Renault EZ-Flex wordt gebruikt voor de toekomst
Verschillende professionals, bedrijven, steden en gemeenten in Europa zullen een Renault EZ-Flex te leen krijgen in de komende twee jaar. Renault kan op deze manier data verzamelen voor de toekomstige, autonome bestelbusjes. Gelukkig zal al deze data niet verkocht worden aan de hoogste bieder.
Volgens Renault worden er in 2050 vier keer zoveel pakketjes bezorgd. De Renault EZ-Flex heeft 25 procent meer ruimte dan een nieuwe Land Rover Discovery en een bereik van 100 kilometer moet voldoende zijn om het harde werk te doen. Wie weet staat Pieter Post volgende week bij jou voor de deur. Of alleen zijn bestelbusje, zonder bezorger.
Meer van TopGear


De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Nederlands bedrijf bouwt populaire Volvo om naar EV, voor een bizar hoge prijs

Deze bijzondere auto hoort niet in Nederland te zijn, en toch staat er eentje te koop

Zoveel Nederlanders gaan er daadwerkelijk met hun elektrische auto op vakantie

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Waarom het beter is om iets harder te rijden met een elektrische auto richting je vakantie

Waarom je morgen deze snelwegen in Nederland beter kunt vermijden

De best verkochte auto ter wereld is nu geen Tesla meer

Vakantiedeal: 3 nummers TopGear voor slechts 15 euro

Vanwege dit kleine onderdeeltje krijgen honderdduizenden Nissan-eigenaren mogelijk een nieuwe motor

De Cybertruck lijkt een enorme flop te worden, maar kunnen we dat ook zeggen van Tesla?
