
Een familiezeuler met standaard 20 inch wielen, Renault heeft het. Achterin kun je 572 liter aan rommel kwijt en de Grand Scénic biedt plaats aan vijf tot zeven inzittenden. Voor extra swag kun je kiezen uit een tweekleurig carrosserie. Door de hele cabine zitten vakjes om spullen te verbergen.
Het komt misschien als een schok, maar de Grand Scénic is de grote versie van de Scénic die we al kennen. Hij groeit 24 centimeter en krijgt een nieuw kontje dat lijkt op die van de Espace. In de prijslijsten staan de bekende benzinemotoren met 115 en 130 pk. Dieselaars kiezen uit 130 en 160 pk. Nieuw is de dCi 110 Hybrid Assist, dit is een hybride zonder stekker en met handbak. Een van de weinige, dan wel niet de enige, hybrides zonder automaat. In ieder geval geen loeiende CVT, daar worden we blij van.
Dankzij het One Touch Folding-systeem is met een simpel tikje op de touchscreen de achterbank neer te klappen. Daarmee ontstaat een volledig vlakke laadruimte. De passagiersstoel voorin is neerklapbaar, zodat dat voorwerpen tot een lengte van maar liefst 2,85 meter eenvoudig zijn te vervoeren. Ikea here we come!
Meer van TopGear


De nieuwe elektrische Renault Scenic is voor 90% te recyclen, ook de batterij

In 1991 speelde Renault met het idee de Scénic er zo uit te laten zien

Deze Renault Scenic Vision Concept heeft een waterstof range-extender

Waarom de Renault Avantime een flop was

Renault Scénic TCe 130 Bose

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

‘Waarom kom je soms groene ventieldopjes tegen? Is de eigenaar van zo’n auto opgelicht?’

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje
