
Er bestaan weinig auto’s waarvan we een sportievere versie niet toejuichen. Een snelle Dacia? Tuurlijk, kom maar door. Een net iets te snelle Espace? Ja hoor, waarom ook niet. Een Renault Kangoo met meer dan 200 pk? Eh, nou, hoeft niet hoor. Deze Renault Kangoo met Mégane RS-motor bewijst dat we niet te snel moeten oordelen.
De 2,0-liter turbomotor met 225 pk komt uit een Renault Mégane RS die in beslag genomen was. Door de transmissie uit een Clio Sport te pakken, paste het geheel in de Renault Kangoo. Alle motoraccessoires, zoals de koelelementen en de volledige kabelboom, komen uit de Mégane RS om er zeker van te zijn dat de boel soepel blijft lopen.
Renault Kangoo met Megane RS-motor leent ook het subframe en de remmerij van de Clio Sport. De stuurkolom, de tellers en het stuur komen dan weer van de Mégane RS. Alle overbodige materialen werden in de kliko gedumpt waardoor de sleeper nu ongeveer 950 kilo weegt. Volgens de eigenaar zijn de prestaties goed genoeg om een Audi S4 het leven zuur te maken.
Of ga je liever voor een Renault Kangoo met 500 pk?
Renault Kangoo met Mégane RS-motor
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Rusland kocht een Renault fabriek voor één cent, biedt het te koop aan voor 1,3 miljard

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

Deze roestige Citroën 2CV AZU heeft een leuke verrassing onder de motorkap

Audi 100-sleeper bezoekt de dragstrip

Skoda Superb-sleeper eet powersedans

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Met dit tooltje van 15 euro voorkom je een reparatie van duizend euro (of meer) bij beruchte motoren
