
Er bestaan weinig auto’s waarvan we een sportievere versie niet toejuichen. Een snelle Dacia? Tuurlijk, kom maar door. Een net iets te snelle Espace? Ja hoor, waarom ook niet. Een Renault Kangoo met meer dan 200 pk? Eh, nou, hoeft niet hoor. Deze Renault Kangoo met Mégane RS-motor bewijst dat we niet te snel moeten oordelen.
De 2,0-liter turbomotor met 225 pk komt uit een Renault Mégane RS die in beslag genomen was. Door de transmissie uit een Clio Sport te pakken, paste het geheel in de Renault Kangoo. Alle motoraccessoires, zoals de koelelementen en de volledige kabelboom, komen uit de Mégane RS om er zeker van te zijn dat de boel soepel blijft lopen.
Renault Kangoo met Megane RS-motor leent ook het subframe en de remmerij van de Clio Sport. De stuurkolom, de tellers en het stuur komen dan weer van de Mégane RS. Alle overbodige materialen werden in de kliko gedumpt waardoor de sleeper nu ongeveer 950 kilo weegt. Volgens de eigenaar zijn de prestaties goed genoeg om een Audi S4 het leven zuur te maken.
Of ga je liever voor een Renault Kangoo met 500 pk?
Renault Kangoo met Mégane RS-motor
Meer van TopGear


Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Rusland kocht een Renault fabriek voor één cent, biedt het te koop aan voor 1,3 miljard

Deze roestige Citroën 2CV AZU heeft een leuke verrassing onder de motorkap

Audi 100-sleeper bezoekt de dragstrip

Skoda Superb-sleeper eet powersedans

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)
