
Bij Renault profiteren ze al enige tijd van de gemakzucht van ‘de nieuwe cabriorijder’ met hun metalen klapdak-Mégane. Dat gaat zelfs zo lekker dat ze onlangs ook een dergelijke versie van de Twingo, de Wind, hebben aangekondigd. En omdat ze toch bezig waren doen ze er ook maar meteen een nieuwe Mégane CC bij.
Deze nieuwe CC heeft een glazen bubbeldak. Dat is natuurlijk loeiheet in de zomer, maar ja, juist daarom kun je ‘m dus openklappen. Het ziet er in ieder geval poepsjiek uit. Ook nieuw: een 80% stijvere carrosserie en elektrische stuurbekrachtiging voor een beter weggedrag, een EDC-transmissie met twee koppelingen voor een ontspannen linkervoet en een voorruit die deze keer niet tot aan de achterpassagiers reikt voor een evenwichtiger ontwerp.
In de kofferbak kun je 417 liter aan koffers kwijt, tenzij je het dak open wilt doen; dan wordt dit gehalveerd tot 211 liter. Net als alle Méganes heeft de CC een hoop standaard spulletjes aan boord, zoals gescheiden airconditioning, bi-xenon koplampen en Carminat TomTom-navigatie. Motorisch kun je kiezen uit drie benzines - de 1.6 met 110 pk, de TCe 130 (Turbo Control Efficiency) en de 2.0 met 140 pk met CVT-transmissie - en drie diesels. Dit zijn de bekende beroetfilterde dCi’s met 130 of 160 pk, en een versie met 110 pk die ook met de nieuwe EDC dubbelkoppelbak te krijgen is.
Zit er iets voor je bij? Vanaf deze lente kun je de nieuwe Mégane CC bestellen. Op de Autosalon van Genève zal hij voor het eerst aan het publiek worden getoond.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


MG 4 vs VW ID.3 vs Renault Megane E-Tech review: Welke elektrische hatchback is de beste?

Mazzelaar crasht net niet, maar verandert Nürburgring in scène uit Mad Max

De elektrische Renault Megane E-Tech is nu de enige Megane. Een goede zet?

Snelle tweedehands auto? Met deze drie rijd je iedereen zoek

Renault Megane E-Tech: 1e rij-indruk

Elektrische Renault 5 is aanzienlijk goedkoper dan de elektrische Renault 5

Renault overweegt pedalen uit auto’s te halen, en de reden is best begrijpelijk

Renault Filante is een bizarre batmobiel (en ja, hij rijdt echt)

Is zo’n comfortabele Renault Talisman na 9 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Automerk legt uit waarom het onmogelijk is om een goedkope auto te maken voor Nederland

Is de hype rondom de Renault 5 terecht of stelt ie teleur? (review)

In deze Europese hoofdstad kun je een boete krijgen, als je met te weinig mensen in de auto zit

Renault overweegt pedalen uit auto’s te halen, en de reden is best begrijpelijk

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Renault Filante is een bizarre batmobiel (en ja, hij rijdt echt)

De nieuwe Kia EV4 heeft een heel bijzondere achterzijde (maar daar is een reden voor)

De B-stand zit al tientallen jaren op de automaat, maar is nu ineens interessant voor Nederland

Is zo’n Volvo V60 Polestar na 9 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom je nu (eindelijk) meer aftelverkeerslichten gaat zien in Nederland

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was
