
Ingewikkeld hoor, die elektrische revolutie. Je moet sowieso de letter ‘e’ in de naam van je nieuwe elektrische modellen verwerken, anders stralen ze je groene intenties niet hard genoeg uit. Maar je wilt ook niet precies hetzelfde doen als je concurrent. Na de juist heerlijk simpele naam Zoe neemt Renault nu geen risico en gaat met zijn naamgeving voor alle mogelijkheden tegelijk. Dus: dit is de Renault Mégane E-Tech Electric, die je volgens het merk ook ‘MéganE’ (spreek uit als ‘Mégane E’) mag noemen. Juist.
Gelukkig is het model zelf niet zo suf als z’n naam – of z’n tijdelijke stickerprintje. Renault meldt dat hij op het CMF-EV-platform staat en een 60-kWh accu meekrijgt. Daarmee zou de Mégane E-Tech Electric een actieradius van 450 kilometer moeten hebben. Ander aardig nieuws is dat zijn elektromotor 217 pk levert. Dat zijn bescheiden hot hatch-waarden, ware het niet dat de meeste hot hatches een stuk lichter zijn dan de gemiddelde EV met een 60-kWh accu. Geeft niks – het zou ‘m in ieder geval prettig vlot moeten maken.
Volgens de berichtgeving zullen we deze zomer 30 pre-productiemodellen van de Renault Mégane E-Tech Electric op de Europese wegen kunnen spotten. Over de precieze marktintroductie of een prijsindicatie rept het merk nog met geen woord.
Meer van TopGear


MG 4 vs VW ID.3 vs Renault Megane E-Tech review: Welke elektrische hatchback is de beste?

Mazzelaar crasht net niet, maar verandert Nürburgring in scène uit Mad Max

De elektrische Renault Megane E-Tech is nu de enige Megane. Een goede zet?

Snelle tweedehands auto? Met deze drie rijd je iedereen zoek

Renault Megane E-Tech: 1e rij-indruk

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Het kan echt: deze trein heeft een accu die nooit opgeladen hoeft te worden (en zonder zonnepanelen)

Automerk komt met superbatterij die je maar één keer per maand hoeft op te laden

De prijs van de Kia EV9 GT is bekend: dit betaal je voor een zevenzitter met 500+ pk

Kamperen met een elektrische auto kan ineens heel duur uitvallen als je dit niet checkt

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Dit lijkt een carwash, maar is het niet – en je kunt er wel mee te maken gaan krijgen

De 240 is na 30+ jaar ingehaald als bestverkochte Volvo ooit – dit is de nieuwe recordhouder

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Maakt de tweetaktmotor een comeback? Deze motor loopt zeer zuinig en op alle brandstoffen

Gaat het echt zo goed met de Chinese auto-industrie? Dit is er echt aan de hand
