
Ingewikkeld hoor, die elektrische revolutie. Je moet sowieso de letter ‘e’ in de naam van je nieuwe elektrische modellen verwerken, anders stralen ze je groene intenties niet hard genoeg uit. Maar je wilt ook niet precies hetzelfde doen als je concurrent. Na de juist heerlijk simpele naam Zoe neemt Renault nu geen risico en gaat met zijn naamgeving voor alle mogelijkheden tegelijk. Dus: dit is de Renault Mégane E-Tech Electric, die je volgens het merk ook ‘MéganE’ (spreek uit als ‘Mégane E’) mag noemen. Juist.
Gelukkig is het model zelf niet zo suf als z’n naam – of z’n tijdelijke stickerprintje. Renault meldt dat hij op het CMF-EV-platform staat en een 60-kWh accu meekrijgt. Daarmee zou de Mégane E-Tech Electric een actieradius van 450 kilometer moeten hebben. Ander aardig nieuws is dat zijn elektromotor 217 pk levert. Dat zijn bescheiden hot hatch-waarden, ware het niet dat de meeste hot hatches een stuk lichter zijn dan de gemiddelde EV met een 60-kWh accu. Geeft niks – het zou ‘m in ieder geval prettig vlot moeten maken.
Volgens de berichtgeving zullen we deze zomer 30 pre-productiemodellen van de Renault Mégane E-Tech Electric op de Europese wegen kunnen spotten. Over de precieze marktintroductie of een prijsindicatie rept het merk nog met geen woord.
Meer van TopGear


MG 4 vs VW ID.3 vs Renault Megane E-Tech review: Welke elektrische hatchback is de beste?

Mazzelaar crasht net niet, maar verandert Nürburgring in scène uit Mad Max

De elektrische Renault Megane E-Tech is nu de enige Megane. Een goede zet?

Snelle tweedehands auto? Met deze drie rijd je iedereen zoek

Renault Megane E-Tech: 1e rij-indruk

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Fred (37) komt helemaal tot rust als hij 3 uur op een vastgeroest moertje staat te vloeken

Wist je dat er een groot verschil is tussen ‘Bimmer’ en ‘Beemer’ als je op een hippe manier ‘BMW’ wilt zeggen?

Bij jouw toekomstige auto zit dit onderdeel mogelijk in je wielen

Blijkbaar maakt iedereen deze simpele fout als ze een nieuwe auto kopen (en dat is niet goed voor je motor)

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen
