
Ingewikkeld hoor, die elektrische revolutie. Je moet sowieso de letter ‘e’ in de naam van je nieuwe elektrische modellen verwerken, anders stralen ze je groene intenties niet hard genoeg uit. Maar je wilt ook niet precies hetzelfde doen als je concurrent. Na de juist heerlijk simpele naam Zoe neemt Renault nu geen risico en gaat met zijn naamgeving voor alle mogelijkheden tegelijk. Dus: dit is de Renault Mégane E-Tech Electric, die je volgens het merk ook ‘MéganE’ (spreek uit als ‘Mégane E’) mag noemen. Juist.
Gelukkig is het model zelf niet zo suf als z’n naam – of z’n tijdelijke stickerprintje. Renault meldt dat hij op het CMF-EV-platform staat en een 60-kWh accu meekrijgt. Daarmee zou de Mégane E-Tech Electric een actieradius van 450 kilometer moeten hebben. Ander aardig nieuws is dat zijn elektromotor 217 pk levert. Dat zijn bescheiden hot hatch-waarden, ware het niet dat de meeste hot hatches een stuk lichter zijn dan de gemiddelde EV met een 60-kWh accu. Geeft niks – het zou ‘m in ieder geval prettig vlot moeten maken.
Volgens de berichtgeving zullen we deze zomer 30 pre-productiemodellen van de Renault Mégane E-Tech Electric op de Europese wegen kunnen spotten. Over de precieze marktintroductie of een prijsindicatie rept het merk nog met geen woord.
Meer van TopGear


MG 4 vs VW ID.3 vs Renault Megane E-Tech review: Welke elektrische hatchback is de beste?

Mazzelaar crasht net niet, maar verandert Nürburgring in scène uit Mad Max

De elektrische Renault Megane E-Tech is nu de enige Megane. Een goede zet?

Snelle tweedehands auto? Met deze drie rijd je iedereen zoek

Renault Megane E-Tech: 1e rij-indruk

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Rusland kocht een Renault fabriek voor één cent, biedt het te koop aan voor 1,3 miljard

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Is zo’n snelle Honda Civic Type R (FK2) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Stoot de Maserati MC20 GT2 Stradale de 911 GT3 eindelijk van de troon?

Dit zijn de 9 stomste stunts en sprongen die ooit met auto’s zijn gedaan (en daarom zo leuk)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt
