Renault Mégane E-Tech Electric krijgt 217 pk

De Franse ID.3-concurrent

Foto('s): RenaultRenault Mégane E-Tech Electric 2021 camouflage
Foto('s): RenaultRenault Mégane E-Tech Electric 2021 camouflage
Foto('s): RenaultRenault Mégane E-Tech Electric 2021 camouflage
Foto('s): RenaultRenault Mégane E-Tech Electric 2021 camouflage
Foto('s): RenaultRenault Mégane E-Tech Electric 2021 camouflage
Renault Mégane E-Tech Electric 2021 camouflage
Renault Mégane E-Tech Electric 2021 camouflage
Renault Mégane E-Tech Electric 2021 camouflage
Renault Mégane E-Tech Electric 2021 camouflage
Renault Mégane E-Tech Electric 2021 camouflage

Ingewikkeld hoor, die elektrische revolutie. Je moet sowieso de letter ‘e’ in de naam van je nieuwe elektrische modellen verwerken, anders stralen ze je groene intenties niet hard genoeg uit. Maar je wilt ook niet precies hetzelfde doen als je concurrent. Na de juist heerlijk simpele naam Zoe neemt Renault nu geen risico en gaat met zijn naamgeving voor alle mogelijkheden tegelijk. Dus: dit is de Renault Mégane E-Tech Electric, die je volgens het merk ook ‘MéganE’ (spreek uit als ‘Mégane E’) mag noemen. Juist.

Gelukkig is het model zelf niet zo suf als z’n naam – of z’n tijdelijke stickerprintje. Renault meldt dat hij op het CMF-EV-platform staat en een 60-kWh accu meekrijgt. Daarmee zou de Mégane E-Tech Electric een actieradius van 450 kilometer moeten hebben. Ander aardig nieuws is dat zijn elektromotor 217 pk levert. Dat zijn bescheiden hot hatch-waarden, ware het niet dat de meeste hot hatches een stuk lichter zijn dan de gemiddelde EV met een 60-kWh accu. Geeft niks – het zou ‘m in ieder geval prettig vlot moeten maken.

Volgens de berichtgeving zullen we deze zomer 30 pre-productiemodellen van de Renault Mégane E-Tech Electric op de Europese wegen kunnen spotten. Over de precieze marktintroductie of een prijsindicatie rept het merk nog met geen woord.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken