
Dit is de nieuwe stationversie van de al even nieuwe Renault Mégane, als vanouds Estate geheten. Een belangrijke auto, zeker voor Nederland, waar we traditioneel nogal gecharmeerd zijn van stationwagens.
Helaas, zo werkt het nu eenmaal in de weken voorafgaand aan een autoshow, is Renault niet erg scheutig met verdere informatie. Zo beweren de Fransen dat hij 'de langste laadruimte in zijn klasse' heeft, maar hoe lang die dan precies is, houden ze nog voor zichzelf. Dat wordt allemaal bekend op 3 maart, de eerste dag van de Salon van Genève.
Technisch is de Mégane Estate uiteraard identiek aan de minder ruime versies. Dat betekent dat je de Estate kunt krijgen met keuze uit drie benzinemotoren (100, 130 of 205 pk) en twee diesels (110 of 130 pk) en dat ook het 4Connect-systeem met meesturende achterwielen op de Estate beschikbaar zal zijn. Dat laatste schijnt specifiek aangepast te zijn voor de Estate, ongetwijfeld met het oog op het (af en toe) te verwachten extra gewicht achterin.
Renault brengt de Mégane in eerste instantie als GT, wat inhoudt dat hij een grote luchtinlaat in de voorbumper heeft, een honingraatmotief in de grille, een verchroomde uitlaatpijp en een heuse diffusor achter. Ook de 18 inch velgen zijn speciaal voor de Estate, al moet je daar dan wel weer extra voor betalen. En dan kun je ze op de foto's niet eens zien, omdat ze het net een tikje te druk hebben met draaien.
Nou ja, ook hier geldt: meer nieuws als de onthulling achter de rug is.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


MG 4 vs VW ID.3 vs Renault Megane E-Tech review: Welke elektrische hatchback is de beste?

Mazzelaar crasht net niet, maar verandert Nürburgring in scène uit Mad Max

De elektrische Renault Megane E-Tech is nu de enige Megane. Een goede zet?

Snelle tweedehands auto? Met deze drie rijd je iedereen zoek

Renault Megane E-Tech: 1e rij-indruk

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

Elektrische Renault 5 is aanzienlijk goedkoper dan de elektrische Renault 5

Renault overweegt pedalen uit auto’s te halen, en de reden is best begrijpelijk

Renault Filante is een bizarre batmobiel (en ja, hij rijdt echt)

Is zo’n comfortabele Renault Talisman na 9 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Automerk legt uit waarom het onmogelijk is om een goedkope auto te maken voor Nederland

In deze Europese hoofdstad kun je een boete krijgen, als je met te weinig mensen in de auto zit

Renault overweegt pedalen uit auto’s te halen, en de reden is best begrijpelijk

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Renault Filante is een bizarre batmobiel (en ja, hij rijdt echt)

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken
