Renault Mégane Estate: de ruimte in

Dit is de nieuwe stationversie van de al even nieuwe Renault Mégane, als vanouds Estate geheten. Een belangrijke auto, zeker voor Nederland, waar we traditioneel nogal gecharmeerd zijn van stationwagens.

Helaas, zo werkt het nu eenmaal in de weken voorafgaand aan een autoshow, is Renault niet erg scheutig met verdere informatie. Zo beweren de Fransen dat hij 'de langste laadruimte in zijn klasse' heeft, maar hoe lang die dan precies is, houden ze nog voor zichzelf. Dat wordt allemaal bekend op 3 maart, de eerste dag van de Salon van Genève.

Technisch is de Mégane Estate uiteraard identiek aan de minder ruime versies. Dat betekent dat je de Estate kunt krijgen met keuze uit drie benzinemotoren (100, 130 of 205 pk) en twee diesels (110 of 130 pk) en dat ook het 4Connect-systeem met meesturende achterwielen op de Estate beschikbaar zal zijn. Dat laatste schijnt specifiek aangepast te zijn voor de Estate, ongetwijfeld met het oog op het (af en toe) te verwachten extra gewicht achterin. 

Renault brengt de Mégane in eerste instantie als GT, wat inhoudt dat hij een grote luchtinlaat in de voorbumper heeft, een honingraatmotief in de grille, een verchroomde uitlaatpijp en een heuse diffusor achter. Ook de 18 inch velgen zijn speciaal voor de Estate, al moet je daar dan wel weer extra voor betalen. En dan kun je ze op de foto's niet eens zien, omdat ze het net een tikje te druk hebben met draaien. 

Nou ja, ook hier geldt: meer nieuws als de onthulling achter de rug is.

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken