
Nee, helaas geen 14 procent. Ook geen 20. Eerlijk gezegd: al die horden Nederlanders die flink wat bijtellingskorting hebben opgesnoven door een Renault Mégane Estate diesel te leasen, kunnen maar beter niet verder lezen.
Dit is namelijk de nieuwe Mégane GT 220. Hij komt er alleen als Estate, misschien omdat Renault tussen alle zuinigheidswonders door wil bewijzen dat ze van die auto ook heus iets leuks kunnen maken. Op zich kon je de Mégane Estate al als GT bestellen, waarmee je een ontegenzeggelijk vlotte kar in huis haalde. Maar, zo vond Renault, dat kon nog beter.
De GT 220 haalt – inderdaad – niet minder dan 220 pk uit de 2,0-liter turbo. En een fijne 340 Nm aan koppel. Hij pronkt daarnaast met unieke 18-inch velgen (in sinister zwart), een rits GT 220-logo’s en een speciaal plaatje op het dashboard. Uiteraard zijn ook het straffe GT-onderstel, potente remmen en een sportief interieur standaard, en schakel je gewoon met de hand. Het gemiddelde verbruik blijft steken op 7,3 l/100 km, de CO2-uitstoot is een flink bijtellingsonvriendelijke 169 g/km.
Renault zal de GT 220 in twaalf landen op de markt brengen, en wonder boven wonder zit Nederland daar ook bij. Misschien als beloning, omdat we hier zo ongelooflijk veel Méganes Estate afnemen. Hij kost hier 33.990 euro en is vanaf begin december te bestellen.
Meer van TopGear


MG 4 vs VW ID.3 vs Renault Megane E-Tech review: Welke elektrische hatchback is de beste?

Mazzelaar crasht net niet, maar verandert Nürburgring in scène uit Mad Max

De elektrische Renault Megane E-Tech is nu de enige Megane. Een goede zet?

Snelle tweedehands auto? Met deze drie rijd je iedereen zoek

Renault Megane E-Tech: 1e rij-indruk

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

Als de matrixborden 70 én 90 aangeven, mag je dan links 90 gaan rijden?

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu
