
Nee, helaas geen 14 procent. Ook geen 20. Eerlijk gezegd: al die horden Nederlanders die flink wat bijtellingskorting hebben opgesnoven door een Renault Mégane Estate diesel te leasen, kunnen maar beter niet verder lezen.
Dit is namelijk de nieuwe Mégane GT 220. Hij komt er alleen als Estate, misschien omdat Renault tussen alle zuinigheidswonders door wil bewijzen dat ze van die auto ook heus iets leuks kunnen maken. Op zich kon je de Mégane Estate al als GT bestellen, waarmee je een ontegenzeggelijk vlotte kar in huis haalde. Maar, zo vond Renault, dat kon nog beter.
De GT 220 haalt – inderdaad – niet minder dan 220 pk uit de 2,0-liter turbo. En een fijne 340 Nm aan koppel. Hij pronkt daarnaast met unieke 18-inch velgen (in sinister zwart), een rits GT 220-logo’s en een speciaal plaatje op het dashboard. Uiteraard zijn ook het straffe GT-onderstel, potente remmen en een sportief interieur standaard, en schakel je gewoon met de hand. Het gemiddelde verbruik blijft steken op 7,3 l/100 km, de CO2-uitstoot is een flink bijtellingsonvriendelijke 169 g/km.
Renault zal de GT 220 in twaalf landen op de markt brengen, en wonder boven wonder zit Nederland daar ook bij. Misschien als beloning, omdat we hier zo ongelooflijk veel Méganes Estate afnemen. Hij kost hier 33.990 euro en is vanaf begin december te bestellen.
Meer van TopGear


MG 4 vs VW ID.3 vs Renault Megane E-Tech review: Welke elektrische hatchback is de beste?

Mazzelaar crasht net niet, maar verandert Nürburgring in scène uit Mad Max

De elektrische Renault Megane E-Tech is nu de enige Megane. Een goede zet?

Snelle tweedehands auto? Met deze drie rijd je iedereen zoek

Renault Megane E-Tech: 1e rij-indruk

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Rusland kocht een Renault fabriek voor één cent, biedt het te koop aan voor 1,3 miljard

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Eend wordt gesnapt door een flitspaal, maar dat is niet het vreemdste aan dit verhaal

Een Opel-bestuurder werd met 696 km/u (!) geflitst in België – zo hoog was de boete die hij kreeg

Waarom je nu vrachtwagens kunt spotten met ‘haaientandjes’ op de voorruit

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland
