Renault Mégane GT 220: 14 procent?

Nee, helaas geen 14 procent. Ook geen 20. Eerlijk gezegd: al die horden Nederlanders die flink wat bijtellingskorting hebben opgesnoven door een Renault Mégane Estate diesel te leasen, kunnen maar beter niet verder lezen.

Dit is namelijk de nieuwe Mégane GT 220. Hij komt er alleen als Estate, misschien omdat Renault tussen alle zuinigheidswonders door wil bewijzen dat ze van die auto ook heus iets leuks kunnen maken. Op zich kon je de Mégane Estate al als GT bestellen, waarmee je een ontegenzeggelijk vlotte kar in huis haalde. Maar, zo vond Renault, dat kon nog beter.

De GT 220 haalt – inderdaad – niet minder dan 220 pk uit de 2,0-liter turbo. En een fijne 340 Nm aan koppel. Hij pronkt daarnaast met unieke 18-inch velgen (in sinister zwart), een rits GT 220-logo’s en een speciaal plaatje op het dashboard. Uiteraard zijn ook het straffe GT-onderstel, potente remmen en een sportief interieur standaard, en schakel je gewoon met de hand. Het gemiddelde verbruik blijft steken op 7,3 l/100 km, de CO2-uitstoot is een flink bijtellingsonvriendelijke 169 g/km.

Renault zal de GT 220 in twaalf landen op de markt brengen, en wonder boven wonder zit Nederland daar ook bij. Misschien als beloning, omdat we hier zo ongelooflijk veel Méganes Estate afnemen. Hij kost hier 33.990 euro en is vanaf begin december te bestellen.

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken