Renault praat bij de nieuwe Mégane dan wel over zes carrosserievarianten (vijfdeurs hatchback, coupé, Estate, Coupé Cabrio, Scénic en Grand Scénic), maar naast de voor sommige landen nog te lanceren sedan is er nog een achtste variant en dat is meteen de meest spectaculaire.
 
Neem de nieuwe Mégane Coupé en maak deze lager en vooral enorm breder en voilà de Mégane Trophy in nieuwste gedaante. Ook onderhuids is er het nodige gewijzigd. De 3,5-liter Nissan V6-motor heeft er 30 pk bij gekregen en komt nu aan 360 pk! Grappig om te weten dat Renault deze motor betrouwbaar noemt en dat slechts iedere 5.500 km een revisie nodig is. Gelukkig dat dit niet bij normale straatversies het geval is.
 
De aërodynamische eigenschappen van de carrosserie zijn enorm verbeterd en mede daardoor haalt de nieuwe Méagne Trophy de prestaties van de Porsche 911 GT3. Maar niet alles is nieuw. Het betreft geen volledig nieuwe auto, maar een aanpassing van de bestaande auto’s waarvoor Renault eind dit jaar een kit gaat leveren. De nieuwe Mégane Trophy komt volgend jaar aan start bij de World Series.

Reacties