
Renault heeft het maar druk de laatste tijd. Net de Talisman en de nieuwe Mégane geïntroduceerd, en naast de Estate-versie van die laatste presenteren de Fransen op de Salon van Genève ook meteen maar de nieuwe Scénic!
Ook in dit geval gaat het vooralsnog alleen om de plaatjes – het internet krioelde al van de gelekte foto's, en dus heeft Renault besloten deze twee officiële plaatjes alvast maar vrij te geven. De rest van de info volgt op 1 maart, nadat zijn onthulling heeft plaatsgevonden. Het enige waar ze nog hoog over opgeven is de driedelige voorruit die, à la Espace, een extra panoramisch uitzicht biedt.
Gezien het feit dat de nieuwe Scénic op hetzelfde onderstel staat als de Mégane, kun je verwachten dat hij ook diens motoren deelt (drie benzines van 100, 130 en 205 pk, twee diesels van 110 en 130 pk).
Puur op persoonlijke nog een paar woordjes over het uiterlijk: designchef Laurens van den Acker heeft zijn best weer gedaan, want dit kon nog wel eens een heel fraaie auto worden! Hij ziet er een beetje uit als de liefdesbaby van een Kadjar, Captur en Clio Estate, maar dan met meer dan genoeg eigenheid. Of er ook, zoals in het verleden, een Grand Scénic komt? Geen idee: 1 maart meer!
Meer van TopGear


De nieuwe elektrische Renault Scenic is voor 90% te recyclen, ook de batterij

In 1991 speelde Renault met het idee de Scénic er zo uit te laten zien

Deze Renault Scenic Vision Concept heeft een waterstof range-extender

Waarom de Renault Avantime een flop was

Renault Scénic TCe 130 Bose

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Groot automerk neemt zorgen over rammelende driecilinders en ploffende boordladers weg met extra garantie

Je zou het niet verwachten, maar auto’s met deze lakkleuren verliezen het hardst hun waarde

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter
