
Renault heeft het maar druk de laatste tijd. Net de Talisman en de nieuwe Mégane geïntroduceerd, en naast de Estate-versie van die laatste presenteren de Fransen op de Salon van Genève ook meteen maar de nieuwe Scénic!
Ook in dit geval gaat het vooralsnog alleen om de plaatjes – het internet krioelde al van de gelekte foto's, en dus heeft Renault besloten deze twee officiële plaatjes alvast maar vrij te geven. De rest van de info volgt op 1 maart, nadat zijn onthulling heeft plaatsgevonden. Het enige waar ze nog hoog over opgeven is de driedelige voorruit die, à la Espace, een extra panoramisch uitzicht biedt.
Gezien het feit dat de nieuwe Scénic op hetzelfde onderstel staat als de Mégane, kun je verwachten dat hij ook diens motoren deelt (drie benzines van 100, 130 en 205 pk, twee diesels van 110 en 130 pk).
Puur op persoonlijke nog een paar woordjes over het uiterlijk: designchef Laurens van den Acker heeft zijn best weer gedaan, want dit kon nog wel eens een heel fraaie auto worden! Hij ziet er een beetje uit als de liefdesbaby van een Kadjar, Captur en Clio Estate, maar dan met meer dan genoeg eigenheid. Of er ook, zoals in het verleden, een Grand Scénic komt? Geen idee: 1 maart meer!
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De nieuwe elektrische Renault Scenic is voor 90% te recyclen, ook de batterij

In 1991 speelde Renault met het idee de Scénic er zo uit te laten zien

Deze Renault Scenic Vision Concept heeft een waterstof range-extender

Waarom de Renault Avantime een flop was

Renault Scénic TCe 130 Bose

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

Elektrische Renault 5 is aanzienlijk goedkoper dan de elektrische Renault 5

Renault overweegt pedalen uit auto’s te halen, en de reden is best begrijpelijk

Renault Filante is een bizarre batmobiel (en ja, hij rijdt echt)

Is zo’n comfortabele Renault Talisman na 9 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Automerk legt uit waarom het onmogelijk is om een goedkope auto te maken voor Nederland

In deze Europese hoofdstad kun je een boete krijgen, als je met te weinig mensen in de auto zit

Renault overweegt pedalen uit auto’s te halen, en de reden is best begrijpelijk

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Renault Filante is een bizarre batmobiel (en ja, hij rijdt echt)

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken
