Het is ook nooit goed bij het vrouwvolk. Krijgen ze een keer een brief met romantische aanhef, slaan ze massaal aan het klagen.

Gezien het feit dat het hier ging om een reclamecampagne van Renault, kunnen we ons de verontwaardiging enigszins voorstellen. Aan de andere kant hebben we ook wel waardering voor een auto-importeur die op deze manier een nieuw model probeert te slijten. Renault heeft namelijk zo’n 30.000 vrouwelijke Twingo-rijders aangeschreven, met een brief die dus iets te amicaal van toon was. De aanhef ‘Hey lieffie’ kon voor veel dames niet door de beugels. Honderden klachten aan het adres van Renault Nederland en de Reclame Code Commissie waren het gevolg.

Een woordvoerder van de importeur laat weten dat het niet de bedoeling was om klanten te beledigen, en dat iedereen inmiddels een excuusbrief heeft ontvangen. Gezien de publiciteit die deze actie heeft opgeleverd, durven wij echter te spreken van een overweldigend succes. Dag lieffie!
 

Reacties

Meer van TopGear