
Als je de specificaties van de elektrische hypercars van Rimac nog niet bezopen genoeg vond, check dit dan even. Achterin deze Rimac C_Two ligt een tweecilinder met 12 liter inhoud. En dat zorgt voor een flinke knal. Of twee, eigenlijk.
Speciaal voor de Monterey Car Week kleedde Rimac deze C_Two aan met een zomers kleurtje voor het warme Californische klimaat. Achterin leggen ze twee champagneflessen met zes liter inhoud, en bijpassende kristalglazen. Met 1.914 pk en 2.300 Nm koppel weet je in ieder geval zeker dat de kurken ver zullen vliegen.
Deze champagneflessenhouder zal niet het gekste zijn wat op een Rimac C_Two besteld is. Gemiddeld vinken klanten meer dan 500.000 euro aan opties aan bovenop de aanschafprijs van 1,8 miljoen euro. En ongetwijfeld installeert Rimac ook een 12-liter tweecilinder op jouw C_Two als je het lief vraagt.
Hoe snel is de Rimac C_Two?
Vanuit stilstand schiet de Rimac C_Two in 1,97 seconden naar de 100 km/u. Stop je liever bij 160 km/u met accelereren, dan doe je daar 4,3 seconden over. De kwartmijl kost slechts 9,1 seconden. Van 0 naar 300 km/u ga je in 11,8 seconden.
Meer van TopGear


Rimac gaat geen nieuwe elektrische hypercar bouwen omdat mensen dat niet willen

Dit is de prijs van de eerste Rimac Nevera van Nederland

Zo ongelofelijk hard kan de Rimac Nevera achteruit rijden (en dat is een record)

Rimac Nevera pakt het 0-400-0 record van Koenigsegg af (in de kleuren van een BMW)

Waarom de Rimac Nevera de favoriete EV van Chris Harris is

De Rimac Nevera R is simpelweg de snelst accelererende auto voor de openbare weg ooit

Deze blije hatchback is van Bugatti-baas Rimac en is een robottaxi genaamd Verne

Rimac gaat geen nieuwe elektrische hypercar bouwen omdat mensen dat niet willen

BMW gaat techniek van Rimac gebruiken voor productieauto’s

Rimac gaat naast elektrische hypercars waarschijnlijk ook een hatchback bouwen

Dit is de prijs van de eerste Rimac Nevera van Nederland

Rimac gaat geen nieuwe elektrische hypercar bouwen omdat mensen dat niet willen

BMW gaat techniek van Rimac gebruiken voor productieauto’s

Rimac gaat naast elektrische hypercars waarschijnlijk ook een hatchback bouwen

Dit is de prijs van de eerste Rimac Nevera van Nederland

Zo ongelofelijk hard kan de Rimac Nevera achteruit rijden (en dat is een record)

Rimac Nevera pakt het 0-400-0 record van Koenigsegg af (in de kleuren van een BMW)

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Je kunt er in ieder geval niet mee in een doorsnee garage parkeren of in een parkeergarage als er een auto naast staat, die deuren kosten teveel ruimte.
Waar blijft het ringrecord en wat is de topsnelheid?