
Als je de specificaties van de elektrische hypercars van Rimac nog niet bezopen genoeg vond, check dit dan even. Achterin deze Rimac C_Two ligt een tweecilinder met 12 liter inhoud. En dat zorgt voor een flinke knal. Of twee, eigenlijk.
Speciaal voor de Monterey Car Week kleedde Rimac deze C_Two aan met een zomers kleurtje voor het warme Californische klimaat. Achterin leggen ze twee champagneflessen met zes liter inhoud, en bijpassende kristalglazen. Met 1.914 pk en 2.300 Nm koppel weet je in ieder geval zeker dat de kurken ver zullen vliegen.
Deze champagneflessenhouder zal niet het gekste zijn wat op een Rimac C_Two besteld is. Gemiddeld vinken klanten meer dan 500.000 euro aan opties aan bovenop de aanschafprijs van 1,8 miljoen euro. En ongetwijfeld installeert Rimac ook een 12-liter tweecilinder op jouw C_Two als je het lief vraagt.
Hoe snel is de Rimac C_Two?
Vanuit stilstand schiet de Rimac C_Two in 1,97 seconden naar de 100 km/u. Stop je liever bij 160 km/u met accelereren, dan doe je daar 4,3 seconden over. De kwartmijl kost slechts 9,1 seconden. Van 0 naar 300 km/u ga je in 11,8 seconden.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rimac gaat geen nieuwe elektrische hypercar bouwen omdat mensen dat niet willen

Dit is de prijs van de eerste Rimac Nevera van Nederland

Zo ongelofelijk hard kan de Rimac Nevera achteruit rijden (en dat is een record)

Rimac Nevera pakt het 0-400-0 record van Koenigsegg af (in de kleuren van een BMW)

Waarom de Rimac Nevera de favoriete EV van Chris Harris is

De Rimac Nevera R is simpelweg de snelst accelererende auto voor de openbare weg ooit

Deze blije hatchback is van Bugatti-baas Rimac en is een robottaxi genaamd Verne

Rimac gaat geen nieuwe elektrische hypercar bouwen omdat mensen dat niet willen

BMW gaat techniek van Rimac gebruiken voor productieauto’s

Rimac gaat naast elektrische hypercars waarschijnlijk ook een hatchback bouwen

Dit is de prijs van de eerste Rimac Nevera van Nederland

Rimac gaat geen nieuwe elektrische hypercar bouwen omdat mensen dat niet willen

BMW gaat techniek van Rimac gebruiken voor productieauto’s

Rimac gaat naast elektrische hypercars waarschijnlijk ook een hatchback bouwen

Dit is de prijs van de eerste Rimac Nevera van Nederland

Zo ongelofelijk hard kan de Rimac Nevera achteruit rijden (en dat is een record)

Rimac Nevera pakt het 0-400-0 record van Koenigsegg af (in de kleuren van een BMW)

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Je kunt er in ieder geval niet mee in een doorsnee garage parkeren of in een parkeergarage als er een auto naast staat, die deuren kosten teveel ruimte.
Waar blijft het ringrecord en wat is de topsnelheid?