
De Rimac Nevera die je hier ziet is voor 95 procent zo goed en zo mooi als de exemplaren voor de klanten die 2 miljoen euro betalen. En dat is niet mooi genoeg. Daarom wordt dit preproductie-exemplaar van de Nevera naar het hiernamaals gestuurd door hem frontaal tegen een muur te zetten. Twee keer zelfs. Rimac noteert het resultaat van de botsing, dus dan telt het officieel als wetenschap. En als ie toch kapot moet, waarom dan niet eerst wat plezier ermee beleven?
Daarom stapt Rimac-baas Mate in deze Nevera om hem door de bossen en over de bouwplaats van het nieuwe Rimac-hoofdkwartier te boenderen. Dit is iets wat de meeste klanten niet zullen doen met hun elektrische hypercar. Overigens valt het nog mee wat hij met de Nevera doet – alle wielen blijven op de grond. Helemaal afschrijven mag hij niet doen, want dan zouden de crashtest-resultaten waarschijnlijk niet meer geldig zijn.
De spec van de elektrische Nevera
De Rimac Nevera is een volledig elektrische hypercar. In elk wiel zit een elektromotor, die met z’n vieren goed zijn voor 1.914 pk en 2.360 Nm. De sprint van 0 naar 96 km/u (60 mph) duurt 1,85 seconden. De kwartmijl-tijd is 8,6 seconden. De topsnelheid van de Rimac Nevera is 412 km/u. De batterij meet 120 kWh, goed voor een actieradius van 550 kilometer. Hij weegt trouwens 2.150 kilo. Rimac wil 150 stuks bouwen.
Rimac Nevera gaat offroad
Meer van TopGear


Rimac gaat geen nieuwe elektrische hypercar bouwen omdat mensen dat niet willen

Dit is de prijs van de eerste Rimac Nevera van Nederland

Zo ongelofelijk hard kan de Rimac Nevera achteruit rijden (en dat is een record)

Rimac Nevera pakt het 0-400-0 record van Koenigsegg af (in de kleuren van een BMW)

Waarom de Rimac Nevera de favoriete EV van Chris Harris is

De Rimac Nevera R is simpelweg de snelst accelererende auto voor de openbare weg ooit

Deze blije hatchback is van Bugatti-baas Rimac en is een robottaxi genaamd Verne

Rimac gaat geen nieuwe elektrische hypercar bouwen omdat mensen dat niet willen

BMW gaat techniek van Rimac gebruiken voor productieauto’s

Rimac gaat naast elektrische hypercars waarschijnlijk ook een hatchback bouwen

Dit is de prijs van de eerste Rimac Nevera van Nederland

Rimac gaat geen nieuwe elektrische hypercar bouwen omdat mensen dat niet willen

BMW gaat techniek van Rimac gebruiken voor productieauto’s

Rimac gaat naast elektrische hypercars waarschijnlijk ook een hatchback bouwen

Dit is de prijs van de eerste Rimac Nevera van Nederland

Zo ongelofelijk hard kan de Rimac Nevera achteruit rijden (en dat is een record)

Rimac Nevera pakt het 0-400-0 record van Koenigsegg af (in de kleuren van een BMW)

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Opmerkelijk: bepantserde limo voor president heeft een (kwetsbaar) stoffen dakje

Automerk waar je nog nooit van gehoord hebt (maar hier al jaren is), sluit alweer de showrooms in Nederland

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt
