De Rimac Nevera die je hier ziet is voor 95 procent zo goed en zo mooi als de exemplaren voor de klanten die 2 miljoen euro betalen. En dat is niet mooi genoeg. Daarom wordt dit preproductie-exemplaar van de Nevera naar het hiernamaals gestuurd door hem frontaal tegen een muur te zetten. Twee keer zelfs. Rimac noteert het resultaat van de botsing, dus dan telt het officieel als wetenschap. En als ie toch kapot moet, waarom dan niet eerst wat plezier ermee beleven?

Daarom stapt Rimac-baas Mate in deze Nevera om hem door de bossen en over de bouwplaats van het nieuwe Rimac-hoofdkwartier te boenderen. Dit is iets wat de meeste klanten niet zullen doen met hun elektrische hypercar. Overigens valt het nog mee wat hij met de Nevera doet – alle wielen blijven op de grond. Helemaal afschrijven mag hij niet doen, want dan zouden de crashtest-resultaten waarschijnlijk niet meer geldig zijn.

De spec van de elektrische Nevera

De Rimac Nevera is een volledig elektrische hypercar. In elk wiel zit een elektromotor, die met z’n vieren goed zijn voor 1.914 pk en 2.360 Nm. De sprint van 0 naar 96 km/u (60 mph) duurt 1,85 seconden. De kwartmijl-tijd is 8,6 seconden. De topsnelheid van de Rimac Nevera is 412 km/u. De batterij meet 120 kWh, goed voor een actieradius van 550 kilometer. Hij weegt trouwens 2.150 kilo. Rimac wil 150 stuks bouwen.

Rimac Nevera gaat offroad

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)