Ken je het automerk Rivian? Het Amerikaanse merk heeft al enkele jaren een adres in Nederland en was ooit zelfs personeel aan het werven, maar hebben ze hier nog geen enkele auto verkocht. Wel ga je ze binnenkort een keertje zien. Misschien komt de betaalbaardere R3 naar Nederland en anders kom je straks Volkswagens tegen met Rivian-techniek. Maar nu al kun je een Rivian R1T kopen, een elektrische pick-up die hier eigenlijk niet thuishoort.

De Rivian R1T is een minder politiek geladen alternatief voor de Tesla Cybertruck. Vier elektromotoren produceren samen 846 pk en 1.231 Nm. De accu is maar liefst 135 kWh groot. De opgegeven actieradius is 505 kilometer en de 0-100-tijd is iets meer dan 3 seconden. We hadden drie jaar geleden verwacht dat er meer R1T’s naar Nederland zouden komen via de grijze import, maar de teller is op twee stuks blijven steken. En dit is er dus eentje van.

De Rivian R1T blijft zeldzaam

De Rivian R1T zal zeldzaam blijven in ons land. Een nieuwe importeren gaat je waarschijnlijk niet lukken door de strengere GSR-regels binnen de EU, al is het nog altijd mogelijk om eentje van een jaar oud te importeren. Dit exemplaar staat trouwens sinds vorig jaar op Nederlands kenteken. Dat de auto hier niet thuishoort, merk je aan de stekker. Er zit een verloopstekker bij zodat je hem in Nederland met de gangbare laadpalen kunt opladen.

Onderhoud kan wel een dingetje worden. Rivian heeft hier geen garages of specialisten, dus je moet zelf aan de onderdelen komen. Dit exemplaar geeft nu al een servicemelding voor de luchtvering, dus je moet het wel aandurven. Eerder stond de pick-up al te koop in Nederland, maar nu mag hij voor de herkansing op Troostwijk Auctions. De auto is overigens zwart, maar heeft een groene wrap. Het startbod is 50.000 euro met ruim 31.000 kilometer op de teller – durf jij het aan?

11 reacties op “Deze bijzondere auto hoort niet in Nederland te zijn, en toch staat er eentje te koop”

  1. Maakt niks uit, ik wil zo n hok voor niks nog niet hebben.
    Zowiezo geen elektrische troep.
    Er moet benzine in, en er moet geluid uit komen.
    Anders geen beleving, dus geen lol.

  2. Ik denk dat meneer Aarts gelijk heeft.
    3 fase gelijkrichten naar DC kan er meer stroom geleverd worden dan met 1 fase.

    • Ben beniuwd welke ( idioot ) voor deze probleem autotje 50 zal betalen!!

      135 kwh het is dubbele accu capaciteit dan alle andere autos en kan toch 500 km halen op papier dan!!regering moet eens alle elektrische autos belasten maar door gebruik van zo veel elektriciteit zijn wij de normale mensen zijn dupe!!ze moeten gwn verbruik thuis meer dan 4 kwh dubbel gaan belasten!!! Dat gaat ook komen maar later natuurlijk ,laat eerste de rijken maar profiteren!!!

  3. Let op. Leuk dat er een verkoop stekker is, maar een amerikaanse Ev laat op een fase, de Europeesche laden op 3 cases. Dus duurt het op een europeesche laadpaal 3 x zo lang om te laden. Verwachte 10 uur wordt dus 30.

Laat een antwoord achter aan Johan Reactie annuleren

(verplicht)