
Dit is de dikste Porsche 911 die je nu in Nederland kunt kopen. Niet de duurste, niet de snelste en misschien niet eens de mooiste (dat laten we aan jou), maar zonder twijfel de dikste in letterlijke zin. Het is de allereerste Nederlandse Porsche waar Akira Nakai zijn geliefde slijptol in zette om hem vervolgens een flinke portie sportieve obesitas te geven.
Zeer zelden kun je een RWB Porsche 911 kopen. Je moet immers wel smoorverliefd zijn op de kenmerkende look om iemand toe te staan een zaag in je prijzige Porsche te zetten. En als je zo verliefd bent, laat je ‘m niet meer los. Deze RWB Porsche is op basis van een 993-generatie Carrera 2 en is zeven jaar geleden omgebouwd.
De naast de bekende dingen die dit een RWB Porsche 911 maken, ligt er een koolstofvezel dak op de Porsche en is al het glaswerk verwijderd voor ramen uit de racerij. De bestaande koplampen zijn omgebouwd tot xenon en voor veiligheid monteerde de vorige eigenaar een rolkooi en Porsche Cup-stoelen. Na de bouw, werd er slechts 500 kilometer met de auto gereden.
Als we ons niet vergissen, komen de immens dikke sloffen van het merk Work. De 3,6-liter zescilinder boxermotor is bijna geheel standaard op een flinke servicebeurt en wat sierstukken na. Volgens de advertentie heeft deze Porsche 300 pk waarmee hij in 5,4 seconden naar de 100 km/u schiet. De topsnelheid ligt op 275 km/u.
RWB Porsche 911 kopen? Dit ben je kwijt
De auto staat te koop bij DNA Cars in Naarden en de vraagprijs is een net zo dikke 179.950 euro. Hij staat al op Nederlands kenteken dus er komen geen nare belastingen bij. Je bent dan niet de enige in Nederland met een Rauh-Welt Begriff Porsche, maar we achtten de kans klein dat je nog iemand tegenkomt onderweg.
Foto’s: Mick Kok Photography, via JFK.men
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Rauh-Welt Begriff bouwt geen poserbakken

RWB-Porsches gooien een meeting

Rauh-Welt Begriff gaat elektrische Porsches bouwen?

Dit kost een Porsche van Rauh-Welt Begriff

Check de schepping van de nieuwste RWB Porsche

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

Deze 911 met 500 pk weegt 147 kg minder dan een Mini Cooper

Speciale Porsche kost alleen al een ton om te mogen bestellen

Deze geweldige Tuthill GT One is een moderne GT1 Strassenversion (en ook straatlegaal)

Brits bedrijf laat je oude Porsche 911 tot 12.000 tpm draaien

Deze Gemballa GTR 600 wil graag in jouw garage staan

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Volkswagen leende een ‘eng’ trucje van 500 jaar geleden voor de koplampen van deze goedkope VW

In Duitsland waarschuwen ze voor ‘nieuwe boetemethode’ (en dat is voor Nederland best grappig)

Huis te duur? Blijkbaar kun je langs de snelweg gratis wonen in Nederland

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

De overheid zoekt 24.000 (!) nieuwe auto’s, waaronder misschien weer Porsches
