Het blijft vreemd dat de M-divisie van BMW geen Touring-modellen wist te slijten en ermee stopte, terwijl Audi met het RS-gamma bijna niets anders doet dan Avants wegzetten. Daarom had het handjevol M-fanaten die wél een Touring wilde van de M3 of M5 dikke pech. Schandalig, want wat nou als je allergisch bent voor Audi of Mercedes? En boodschappen moet doen voor een heel weeshuis? En daarna een drift-wedstrijd hebt om geld in te zamelen voor het eerdergenoemde weeshuis? Heeft BMW écht zo’n bloedhekel aan weeskinderen?
Geef het goede nieuws
Als jij de medewerkers van SMV Accident Repair Specialists heel lief aankijkt (en een dikke zak geld meeneemt), bouwen ze jouw F81 3-serie Touring om tot volwaardige M3. Volgens de schadeherstellers zetten ze elk M-onderdeel over. Dus ook elk M-boutje, elk M-ringetje, elk M-schroefje en elk stukje M-plastic. Ook de carrosserie wordt opengeslepen om de dikkere wielkasten te installeren. Het geheel wordt overgespoten in San Marino-blauw en tot slot lepelt het bedrijf het S55-motorblok over.
Specificaties BMW M3 Touring
De 3,0-liter turbo produceert 431 pk en 550 Nm koppel. De sedan sprint met dit vermogen in 4,1 seconden naar 100 km/u en dat zal voor de Touring niet heel veel anders zijn. Het verschil van 23 kilo tussen de M3 en M4 is nauwelijks waarneembaar. De 70 kilo die de Touring meer heeft dan de sedan, zal wellicht iets meer te voelen zijn.
Doe mij zo’n BMW M3 Touring!
Dat kan. Neem een BMW M3 (F80) én een BMW 3-serie Touring (F31) naam Engeland. Leg in het dashboardkastje 22.000 euro (20.000 pond) en kom drie maanden later terug. De glimlach van die arme weeskindjes is toch onbetaalbaar?
Oh, en zijn BMW-rijders de grootste aso’s?
Lex heeft op 29 november 2019 geschreven:
Leuk ook dat kenteken 63 ( AMG ) NP No Problem 😂