
Het blijft vreemd dat de M-divisie van BMW geen Touring-modellen wist te slijten en ermee stopte, terwijl Audi met het RS-gamma bijna niets anders doet dan Avants wegzetten. Daarom had het handjevol M-fanaten die wél een Touring wilde van de M3 of M5 dikke pech. Schandalig, want wat nou als je allergisch bent voor Audi of Mercedes? En boodschappen moet doen voor een heel weeshuis? En daarna een drift-wedstrijd hebt om geld in te zamelen voor het eerdergenoemde weeshuis? Heeft BMW écht zo’n bloedhekel aan weeskinderen?
Geef het goede nieuws
Als jij de medewerkers van SMV Accident Repair Specialists heel lief aankijkt (en een dikke zak geld meeneemt), bouwen ze jouw F81 3-serie Touring om tot volwaardige M3. Volgens de schadeherstellers zetten ze elk M-onderdeel over. Dus ook elk M-boutje, elk M-ringetje, elk M-schroefje en elk stukje M-plastic. Ook de carrosserie wordt opengeslepen om de dikkere wielkasten te installeren. Het geheel wordt overgespoten in San Marino-blauw en tot slot lepelt het bedrijf het S55-motorblok over.
Specificaties BMW M3 Touring
De 3,0-liter turbo produceert 431 pk en 550 Nm koppel. De sedan sprint met dit vermogen in 4,1 seconden naar 100 km/u en dat zal voor de Touring niet heel veel anders zijn. Het verschil van 23 kilo tussen de M3 en M4 is nauwelijks waarneembaar. De 70 kilo die de Touring meer heeft dan de sedan, zal wellicht iets meer te voelen zijn.
Doe mij zo’n BMW M3 Touring!
Dat kan. Neem een BMW M3 (F80) én een BMW 3-serie Touring (F31) naam Engeland. Leg in het dashboardkastje 22.000 euro (20.000 pond) en kom drie maanden later terug. De glimlach van die arme weeskindjes is toch onbetaalbaar?
Oh, en zijn BMW-rijders de grootste aso’s?
Eén reactie op “’s Werelds eerste BMW M3 Touring (F81) is hier”
Laat een antwoord achter aan Lex Reactie annuleren
Meer van TopGear


BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Wist je dat er een groot verschil is tussen ‘Bimmer’ en ‘Beemer’ als je op een hippe manier ‘BMW’ wilt zeggen?

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

De Ferrari SP-8 is een heerlijke one-off roadster met twin-turbo V8

BMW M3 knalt op nietsvermoedende Audi RS 4 Avant op Spa-Francorchamps

Buitenkans: Het beste van vijf generaties M3 en M4 kan in één keer van jou zijn

Pilaar steekt zomaar over en ondersturende BMW M3 botst ertegenaan

BMW M3 Touring (F81) vernietigd

Kooptip: BMW M3 CS bij Domeinen

De VW Passat met W8-motor begint heel betaalbaar te worden in Nederland

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Chinese ‘Porsche-killer’ jokt over dure optie, klanten weer boos

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoeveel kilometers mag een tweedehandsauto hebben en wanneer wordt het een risico?

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’

Leuk ook dat kenteken 63 ( AMG ) NP No Problem 😂