
De Elfjes van Singer zijn de ultieme Porsches 911. Of in ieder geval de ultieme oude 911. Maar wat krijg je als je van de ultieme 911 een ultieme versie maakt? Juist: het ultieme prijskaartje. Dit kost de ‘Dynamics and Lightweighting Study’ van Singer.
Rob Dickinson, het genie achter Singer Vehicle Design, obsedeerde vier jaar lang over de ultieme creatie. De obsessie is merkbaar in grote veranderingen tot kleine details – haast geen enkel onderdeel is standaard, of niet van een hoogwaardig materiaal.
Zelfs de motor werd verplaatst
Zo werd de motor een stuk naar voren geplaatst voor een betere gewichtsverdeling (wat zullen puristen hiervan vinden?) en het dak aangepast om de lucht beter naar de verhoogde achterspoiler te dirigeren. De luchtgekoelde (!) 4,0-liter boxermotor produceert 500 pk. Zelfs de banden zijn speciaal door Michelin gemaakt voor de Porsche. En dan het interieur nog. Oef.
Singer zal er slechts 75 bouwen, met een vanafprijs van 1,8 miljoen dollar. Loopt meneer Dickinson dan binnen? ‘Dit is het goedkoopste wat we kunnen doen voor alle gekheid die erin zit’, zegt Rob. ‘Geloof me, niemand wordt rijk van het bouwen van deze Singer DLS.’
De haast 2 miljoen dollar is simpelweg wat het kost om de Singer DLS te bouwen. Maar wat wil je ook, het is letterlijk een Porsche 911 met F1-techniek van Williams. Plus, als je het vergelijkt met de absurde prijzen van klassiekers, durven we het best een koopje te noemen.
Meer van TopGear


Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

De 911 Turbo van Singer kun je nu ook met een heel bijzondere neus bestellen

Het nieuwste project van Singer is deze gigantisch brede DLS-T met 700 pk

Singer neemt geen orders meer aan voor de ‘Classic’ Porsche 911 964

De Singer Turbo Study is nog krachtiger geworden, maar blijft luchtgekoeld

Dit is de fantastische Singer Turbo Study met 450 pk en moderne turbo’s

Porsche gaat motoren bouwen voor Singer

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen
