Het blad met specificaties is kort, de missie nog korter. ‘Deze Porsche 911, opnieuw ontworpen door Singer, is door de eigenaar gespecificeerd om zich te concentreren op sportprestaties, inclusief een vermogenstoename tot 510 pk.’ Dit is de nieuwe Turbo Study van je favoriete Californische 964-specialisten, Singer Vehicle Design. En ja, jij wilt er eentje.

510 pk, dat is meer vermogen dan bij de auto die we eerder dit jaar zagen. De luchtgekoelde 3,8-liter zescilinder boxer (met twee turbo’s) krijgt dan wel weer een lucht-naar-water intercooler. Al het vermogen gaat naar de dikke banden achterop via een handgeschakelde zesbak. De ophanging is ‘sportgekalibreerd’ en die klassieke wielen verbergen koolstofkeramische remmen.

Visuele upgrades zijn onder meer koolstofvezelelementen voor de splitter, de haaienvininlaat en natuurlijk de ‘walvissenstaart’-spoiler. De Singer Turbo Study is ook prachtig eenvoudig vanbinnen. De stoelen zijn van koolstofvezel en om gewicht te besparen is niet alles bekleed. De bekleding die werd gebruikt, is blijkbaar ook lichtgewicht. Een klassiek groen ‘houndstooth’-patroon maakt de look af.

‘Elke eigenaar specificeert de balans tussen comfort en sportiviteit die de voorkeur heeft voor hun auto’, zegt Singer. ‘Deze eigenaar heeft zich gefocust op high-performance, op sport gerichte capaciteiten.’ Hadden we nou maar in crypto geïnvesteerd. Oh, wacht.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)