
Hoe exclusief een door Singer omgebouwde Porsche is? Sinds 2009 bouwt het bedrijf van Rob Dickinson maar liefst 250 oude 911’jes om. En daar moeten nog 450 exemplaren bijkomen. De wachtrij is zo lang, dat je pas na 2028 kans maakt om een Singer te ontvangen. Om aan alle vraag te voldoen, is Singer recentelijk verhuisd. Tijd voor een bezoekje.
De nieuwe werkplaats van Singer ligt in Torrance, wat vlak onder Los Angeles ligt. Daar hebben de werknemers een ruimte van 10.680 vierkante meter om oude 911’jes te restaureren. De CEO van Singer is Mazen Fawaz. Hij geeft ons een rondleiding in de nieuwe werkplaats. Daarbij vertelt hij ons van A tot Z hoe Singer te werk gaat.
Het werkproces van Singer
Wanneer een oude Porsche binnenkomt, haalt Singer de auto uit elkaar op een andere locatie. Waarom niet in de nieuwe werkplaats? Daar zijn de oude 911’jes te smerig voor. Of de nieuwe werkplaats is te schoon, wat jij wilt. Alle onderdelen worden getest en daarna grondig schoongemaakt en eventueel opnieuw gecoat of gespoten.
De nieuwe koolstofvezel koets wordt ‘op de groei’ afgeleverd en daarna met de hand bijgeschaafd zodat alle naden tussen de panelen perfect zijn. Daarna wordt de auto gespoten in de kleur die de eigenaar gespoten heeft en gaat de interieurafdeling aan de slag met de binnenkant. Ook zijn er klanten die hun Singer terugbrengen voor een nieuwe kleur, een andere motor of voor onderhoud.
Het is nogal een operatie waar we in deze video in twaalf minuten doorheen vliegen. En, omdat ie er toch staat, start Fawaz even de motor van een Singer DLS restomod van 2,3 miljoen euro. Een goede reminder waarom het werk van Singer zo geweldig is. Bekijk de hele rondleiding in de fabriek van Singer in de video hier beneden.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Maar liefst 40 procent van de Macan-klanten wil toch nog liever een benzinemotor

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Singer Turbo kost meer dan een miljoen euro, maar is ie dat ook waard?

Je kunt de fantastische Porsche 911 van Singer nu ook bestellen als Turbo – zo rijdt dat

Rijden in de ultieme offroad-Porsche 911 van Singer en Tuthill

Met de Singer 911 Turbo Cabrio gaat voor het eerst het dak eraf

Motor van het Jaar 2021: Singer DLS

Singer DLS op de Nürburgring klinkt hemels

Je kunt de fantastische Porsche 911 van Singer nu ook bestellen als Turbo – zo rijdt dat

Rijden in de ultieme offroad-Porsche 911 van Singer en Tuthill

Singer krijgt concurrentie: Theon Design bouwt deze prachtige Porsche 911 964 restomod

Brits bedrijf laat je oude Porsche 911 tot 12.000 tpm draaien

De Porsche 911 restomod van Theon Design heeft een supercharger en actieve ophanging

Singer neemt geen orders meer aan voor de ‘Classic’ Porsche 911 964

Voor wie elektrische Rolls-Royce Spectre te stil vindt, is er nu eentje met een V12

Dit was ooit een van de mooiste auto’s die je (nu nog) in Nederland kunt kopen

Met deze enorme cabrio zou Cadillac graag klanten van Rolls-Royce pikken

Op dit vakantie-eiland is (bijna) elke cabrio een taxi, zelfs de busjes

Nederlands bedrijf bouwt Defender 130 om tot op maat gemaakte pick-up

De Rolls-Royce Arcadia Droptail is dankzij zijn klok misschien wel de duurste Rolls ooit

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

Deze actie van Greenpeace zorgt er voor dat jij formeel geen 130 meer mag rijden

Koop jij de foutste Volkswagen van dit moment voor een prikkie van de overheid?

Even opletten: als jouw banden dit kenmerk hebben, zijn ze over twee weken verboden in België

Oeps: overheid lanceert nieuwe campagne, maar had eventjes moeten googelen
