Een belangrijk momentje voor Skoda: dit is de volledig nieuwe Fabia, hun troef in het b-segment en de auto die het merk moet transformeren van degelijk en grijs naar krachtig en aangrijpend.

Kijk ons eens niet zo raar aan, dit is echt wat Skoda met deze Fabia wil bereiken. 'Emotie' is het sleutelwoord, want vroeger waren er ook emotionele Skoda's (zo schijnt het), dus dat moet anno nu ook kunnen. Nou dachten wij altijd dat auto emoción binnen de Volkswagen Groep vooral was voorbehouden aan Seat, maar ach, vroeg of laat kruipen die merken toch naar elkaar toe.

De nieuwe Fabia is namelijk ook sportiever geworden en oogt zo strak als een Audi, met scherpe vouwen en een hoop breeddoenerij. Hij adopteerde de designkenmerken van de VisionC conceptcar, werd uiteraard groter en ruimer van binnen, en mocht je het je afvragen: ja, z'n koplampen zijn inderdaad 'een hommage aan de Tsjechische glaskunst'.

Over de technische kant van de Fabia maakt Skoda nog niets bekend, maar kijk naar de onlangs vernieuwde VW Polo en je weet precies hoe de vork in de steel zal zitten. In oktober gaan we rijden met de nieuwe Fabia en we verwachten dat ie niet lang daarna de markt zal bestormen, waarbij menigeen een traantje van geluk zal laten. Emotie, weet je wel.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)