
Dit is de eerste blik op de nieuwe Smart #3. Tenminste, als je vage schetsen van de nieuwe Smart niet meetelt. De grotere broer van de #1 kijkt hetzelfde als Bert van Ernie: constant met een fronsende blik alsof hij het ergens niet mee eens is. Misschien heeft het te maken met het feit dat je hem hashtag three moet noemen in plaats van hekje drie.
De Smart #3 ziet vandaag het levenslicht op de autoshow van Shanghai. In september komt hij deze kant op waarna hij in 2024 gelanceerd wordt. Helaas maakt Smart nog geen specificaties bekend, maar er is genoeg te bespreken over het ontwerp. Net als bij de #1 krijgt deze Smart een smalle lijn led-verlichting tussen de koplampen. Daarnaast keert de ‘haaienneus’ terug, net als het tweekleurige dak, de vorm van het achterlicht en de spoiler.
Het interieur van de Smart #3
Vanbinnen is er een 12,8-inch scherm in het midden en een volledig digitaal bestuurdersdisplay. Geluid komt uit 13 speakers van Beats en het dak laat een flinke dosis zonlicht naar binnen. Als je om wat voor reden dan ook kunstlicht wilt, kun je de sfeerverlichting in verschillende kleuren aanzetten. Als we eens kijken naar de foto van het interieur hier beneden, dan valt er een aantal zaken op aan het middenscherm.

Linksboven zie je een B-badge en vlak boven het vosje staat ‘Brabus Mode’. Deze hints wakkeren het vermoeden aan dat dit de Brabus-versie is van de Smart #3. Het batterijbalkje dat je op hetzelfde scherm ziet, suggereert dat de actieradius 415 kilometer is. Dat is iets minder dan de Smart #1 Premium die 440 kilometer ver komt. De #3 staat trouwens op hetzelfde platform als de #1, al is de nieuwe Smart wel wat langer zodat er meer ruimte in de cabine is. Wat dat alles mag gaan kosten, horen we ook pas later.
Meer van TopGear


Smart #3: 1e rij-indruk

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Dit Duitse elektrische merk besluit onverwachts om toch benzinemotoren te gaan verkopen

De Smart #5 is zwaarder en groter dan een Audi Q5

Smart #1 Brabus krijgt een bodykit en andere extra’s van … Brabus

Smart #3 review: Smart is de weg kwijt, en dat is zo erg nog niet

De (veruit) meest gestolen auto van Nederland is compleet vernieuwd

Is de Zeekr 7X de ideale auto om jouw Tesla Model Y op te volgen? (review)

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

ANWB waarschuwt dat je laadbeurt in het buitenland ineens 480 euro kan kosten als je niet oplet

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

In Frankrijk zijn ze gek op deze spotgoedkope benzine, maar als jij het tankt heb je mogelijk een groot probleem

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

‘Waarom komt er soms een plens water uit de uitlaat bij een auto en is dit erg?’

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden
