
Dit is de eerste blik op de nieuwe Smart #3. Tenminste, als je vage schetsen van de nieuwe Smart niet meetelt. De grotere broer van de #1 kijkt hetzelfde als Bert van Ernie: constant met een fronsende blik alsof hij het ergens niet mee eens is. Misschien heeft het te maken met het feit dat je hem hashtag three moet noemen in plaats van hekje drie.
De Smart #3 ziet vandaag het levenslicht op de autoshow van Shanghai. In september komt hij deze kant op waarna hij in 2024 gelanceerd wordt. Helaas maakt Smart nog geen specificaties bekend, maar er is genoeg te bespreken over het ontwerp. Net als bij de #1 krijgt deze Smart een smalle lijn led-verlichting tussen de koplampen. Daarnaast keert de ‘haaienneus’ terug, net als het tweekleurige dak, de vorm van het achterlicht en de spoiler.
Het interieur van de Smart #3
Vanbinnen is er een 12,8-inch scherm in het midden en een volledig digitaal bestuurdersdisplay. Geluid komt uit 13 speakers van Beats en het dak laat een flinke dosis zonlicht naar binnen. Als je om wat voor reden dan ook kunstlicht wilt, kun je de sfeerverlichting in verschillende kleuren aanzetten. Als we eens kijken naar de foto van het interieur hier beneden, dan valt er een aantal zaken op aan het middenscherm.

Linksboven zie je een B-badge en vlak boven het vosje staat ‘Brabus Mode’. Deze hints wakkeren het vermoeden aan dat dit de Brabus-versie is van de Smart #3. Het batterijbalkje dat je op hetzelfde scherm ziet, suggereert dat de actieradius 415 kilometer is. Dat is iets minder dan de Smart #1 Premium die 440 kilometer ver komt. De #3 staat trouwens op hetzelfde platform als de #1, al is de nieuwe Smart wel wat langer zodat er meer ruimte in de cabine is. Wat dat alles mag gaan kosten, horen we ook pas later.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Smart #3: 1e rij-indruk

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Dit Duitse elektrische merk besluit onverwachts om toch benzinemotoren te gaan verkopen

De Smart #5 is zwaarder en groter dan een Audi Q5

Smart #1 Brabus krijgt een bodykit en andere extra’s van … Brabus

Smart #3 review: Smart is de weg kwijt, en dat is zo erg nog niet

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Dit is de populairste Volvo van dit moment, maar dan ruimer en goedkoper. Moet je dat willen? (review)

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Deze oude VW-motor lag ooit nog in de Golf, maar is zo robuust dat ie nu nog gebruikt wordt in tanks

Zo verdient Tesla miljarden in Nederland – zonder er een auto te bouwen

Zoveel werd er nu écht geflitst in Nederland tijdens de flitsmarathon

De auto met benzinemotor is veel minder betrouwbaar dan een elektrische auto

Je mag nu in Nederland weer overdag 130 rijden, maar je kunt alsnog een boete krijgen als je niet oplet

Wat betekent het als je in het buitenland deze dubbele haaientanden tegenkomt?
