
Dit is de eerste blik op de nieuwe Smart #3. Tenminste, als je vage schetsen van de nieuwe Smart niet meetelt. De grotere broer van de #1 kijkt hetzelfde als Bert van Ernie: constant met een fronsende blik alsof hij het ergens niet mee eens is. Misschien heeft het te maken met het feit dat je hem hashtag three moet noemen in plaats van hekje drie.
De Smart #3 ziet vandaag het levenslicht op de autoshow van Shanghai. In september komt hij deze kant op waarna hij in 2024 gelanceerd wordt. Helaas maakt Smart nog geen specificaties bekend, maar er is genoeg te bespreken over het ontwerp. Net als bij de #1 krijgt deze Smart een smalle lijn led-verlichting tussen de koplampen. Daarnaast keert de ‘haaienneus’ terug, net als het tweekleurige dak, de vorm van het achterlicht en de spoiler.
Het interieur van de Smart #3
Vanbinnen is er een 12,8-inch scherm in het midden en een volledig digitaal bestuurdersdisplay. Geluid komt uit 13 speakers van Beats en het dak laat een flinke dosis zonlicht naar binnen. Als je om wat voor reden dan ook kunstlicht wilt, kun je de sfeerverlichting in verschillende kleuren aanzetten. Als we eens kijken naar de foto van het interieur hier beneden, dan valt er een aantal zaken op aan het middenscherm.

Linksboven zie je een B-badge en vlak boven het vosje staat ‘Brabus Mode’. Deze hints wakkeren het vermoeden aan dat dit de Brabus-versie is van de Smart #3. Het batterijbalkje dat je op hetzelfde scherm ziet, suggereert dat de actieradius 415 kilometer is. Dat is iets minder dan de Smart #1 Premium die 440 kilometer ver komt. De #3 staat trouwens op hetzelfde platform als de #1, al is de nieuwe Smart wel wat langer zodat er meer ruimte in de cabine is. Wat dat alles mag gaan kosten, horen we ook pas later.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Smart #3: 1e rij-indruk

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Dit Duitse elektrische merk besluit onverwachts om toch benzinemotoren te gaan verkopen

De Smart #5 is zwaarder en groter dan een Audi Q5

Smart #1 Brabus krijgt een bodykit en andere extra’s van … Brabus

Smart #3 review: Smart is de weg kwijt, en dat is zo erg nog niet

Smart #3: 1e rij-indruk

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De Ikea-auto onder de EV’s gaat slecht 10.000 euro kosten (en je moet hem zelf in elkaar zetten)

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De Ikea-auto onder de EV’s gaat slecht 10.000 euro kosten (en je moet hem zelf in elkaar zetten)

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken
