
In Australië zijn pick-ups op basis van sedans mateloze populair, maar in Nederland kom je haast nooit een ‘Ute’ tegen. Soms een verdwaalde El Camino van een liefhebber, maar daar houdt het ook echt bij op. Wil jij toch echt je boodschappen in de openlucht vervoeren? Dan heeft een bedrijfje in Amerika de oplossing: de Smyth Ute.
Smyth heeft een handige kit waarmee jij jouw Volkswagen Golf of Jetta met een weekend hard klussen, kunt omtoveren tot Ute. Het enige wat je moet doen is een psychologische grens overschrijden en een slijptol in je auto zetten. De rest is een kwestie van lijmen en popnagelen. Het duurt zo’n 20 tot 40 uur om de Smyth Ute in elkaar te draaien. Als je het netjes wilt doen, moet je je nieuwe pick-up even een nieuw kleurtje geven (met een wrap of een likje verf). En presto; nu kun je met toegenomen risico voor diefstal boodschappen gaan doen.
Wat kost een Smyth Ute?
De kit kost omgerekend zo’n 3.200 euro. Reken daar nog maar 600 euro verzendkosten bij, en je moet wellicht nog wat invoerheffingen betalen. Als je slim bent, koop je een donorauto met schade en druk je de kosten nog wat. Smyth is ook bezig met een kit voor de Dodge Charger, BMW 5-serie (e39) en de Audi A4.
Lees dit ook even: Wist je dat BMW twee M3 Pick-ups heeft?
Foto’s: smythkitcars.com
Meer van TopGear


Deze snelle VW Jetta GLI is goedkoper dan een Polo in Nederland

Volkswagen maakt de Jetta GLI een flink stuk breder en geeft hem 350 pk

Lolreclame: Volkswagen Jetta als trouwauto

Volkswagen Jetta GLI sneert Amerikanen

Volkswagen Jetta uit F&F weer te koop

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Geweldig nieuws voor liefhebbers van de legendarische Volkswagen curryworsten

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

In Nederland wordt tanken binnenkort een stuk goedkoper, maar waarom?

Pre-order nu: TopGear Supercars 2025 (Collector’s Edition)

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

In Nederland kopen we meer EV’s, maar Tesla’s laten we liggen

Fred (37) komt helemaal tot rust als hij 3 uur op een vastgeroest moertje staat te vloeken
