‘Moet je je auto niet op slot doen?’, vraagt de acteur die reageerde op de vacature voor hippe figurant met baard. ‘Neen, het is een handbak’, antwoordt zijn makker. Het vriendelijke sneertje deelt Volkswagen Amerika uit aan zijn landgenoten in de nieuwe reclame voor de Volkswagen Jetta GLI, de Golf GTI met extra bips.

Want slechts 18 procent van de Amerikanen weet hoe je in een handgeschakelde bak moet roeren. Slechts 3 procent van alle auto’s die in Amerika de showroom verlaten, heeft een handbak. Je kunt de advertentie dus ook opvatten als een lichte vorm van zelfspot: ‘kijk, een auto speciaal voor de Amerikaanse markt die niemand gaat kopen’.

Volkswagen richt zich met de Jetta GLI sowieso wat meer op de Europese consumenten die gevangen zitten in een Amerikaans lichaam. Zo hebben ze bijvoorbeeld een speciale uitvoering met een handbak die ‘Autobahn’ heet. In ons landje hebben we geen Jetta meer omdat de Nederlandse consument liever een hatchback of een stationwagen rijdt.

Volkswagen Jetta GLI sneert Amerikanen

Advertentie

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Meer
Advertentie