Ongeveer tegelijk met het bekend worden van een megaverlies, trok Victor Muller in Genève doodleuk het doek af van de nieuwe C8 Aileron. De naam, die in het Frans ‘vleugelspits’ betekent, staat louter en alleen voor meer lengte. Wij altijd maar denken dat Arabieren relatief kleine mensen zijn, maar juist voor deze markt staan voor- en achterwielen tien centimeter extra uit elkaar.
Spyker verwacht de C8 Aileron ook goed in Amerika te kunnen verkopen, maar dan zou de auto toch beter tien centimeter in de breedte kunnen groeien! Technisch helemaal geen verschil, gewoon de 4,2-liter-V8 van 400 pk. Dus eigenlijk is er bij Spyker niet zo heel veel nieuws onder de zon. De detaillering blijft pure kitch, maar wel van het hoogste niveau met de tienspaaks Roterblade wielen (19 inch).
Dat het serieus is met de C8 Aileron blijkt uit het feit dat ze in Zeewolde al een prijs hebben berekend. Op een tientje na twee ton voor de handgeschakelde versie. O ja, niet vergeten daarna nog het nodige bij vadertje Staat af te rekenen.
En we rekenen dan stiekem even door: Spyker moet zo’n 350 exemplaren van deze auto verkopen om het verlies goed te maken en dan hebben ze er nog geen spijker aan verdiend!
Reacties