Testobject: Subaru BRZ
Uitvoering: Premium
Lokatie: Nice en omstreken
Weersomstandigheden: 18 graden en volop zon
Het veelbesproken sportcoupé’tje van Toyota en Subaru, en dan in de uitvoering van de laatste.
Beviel het?
Het was een genot. De BRZ is alles wat we dachten dat ie zou zijn: simpel, eerlijk, lichtvoetig, snaarstrak sturend en voorzien van een briljante soundtrack. Meer power? Da’s nooit weg, maar met 200 pk kan ie heus prima uit de voeten.
Nog bijzonderheden?
Het interieur ziet er leuk uit, maar is qua materiaalkeuze wel nogal twijfelachtig voor een auto in deze prijsklasse. Aan de andere kant: als er één auto is waarbij we ons daar niet druk over kunnen maken, is het deze wel. Daarvoor zit die enorme grijns te veel in de weg.
Welke modellen komen er en wanneer staan ze in de showroom?
De Subaru BRZ komt er als basismodel (16 inch velgen, 15 inch remmen rondom) en als Premium (17 inch velgen, 16 inch remmen vóór). De precieze prijzen zijn nog niet bekend, maar denk aan ongeveer 40.000 euro in Nederland. Vanaf juni vind je ‘m bij de dealer.
Kom maar door met het eindoordeel dan!
De Japanners ontwikkelden deze auto met drie grote letters in regenboogkleuren op de muur van hun kantoor gekliederd: FUN. Ze zijn in hun missie geslaagd. De BRZ voelt, stuurt en klinkt als een kart met een kenteken en komt daarmee regelrecht ons hart binnendriften.
Reacties