
Dit blauwe monster is de Subaru WRX S4 tS NBR Challenge Package. Rolt lekker van de tong, hè? Moet je voorstellen als hij nog Impreza zou heten. Hij is speciaal gebouwd om de overwinning tijdens de 24 uur van de Nürburgring te vieren. Je weet wel: dat Europese circuit. Niets bijzonders, het gebeurt vaker dat automerken een overwinning vieren met een speciale uitvoering. Maar nu heeft Subaru besloten de feestmachine enkel in Japan te leveren. Vreemd.
Het wordt nog gekker: de Subaru WRX S4 tS NBR Challenge Package heeft een CVT-automaat. Dat wil je toch niet? Ineens is de automaat van de Renault Clio RS zo slecht nog niet. Weet je wat, hou die WRX maar.
Het NBR Challange Package bestaat uit diverse stijlelementen zoals een gigantische spoiler, 19-inch wielen en een suède stuur. Een 2,0-liter boxermotor produceert 300 pk en dat gaat dus via een loeiende CVT-automaat naar alle wielen. Die motor is waarschijnlijk ook de reden dat hij in Azië blijft. In Europa hebben wij namelijk de 2,5-liter variant.
Zijn de spoilers je te gek? Dan maak je je druk om niets, want je kan hem toch niet kopen. Maar ben je nu een Japanner en zijn de spoilers je te gek? Dan kun je ook de Subaru WRX S4 tS kopen, zonder NBR-pakket. Deze staat in het wit afgebeeld in de galerij.
Meer van TopGear


Je kunt in de nieuwe Subaru WRX een cd-speler laten monteren, maar de prijs hangt van iets vreemds af

Travis Pastrana gaat rallyrijden voor Subaru in deze WRX-rallyauto

Subaru WRX STi met Ferrari V8 klinkt hemels

Tweedehands JDM-auto? Met deze drie maak je Han trots

Travis Pastrana’s Gymkhana-Subaru is bestickerd

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De Subaru Forester e-Boxer is de duurste in zijn klasse, maar is het ook de beste? (review)

Zullen Subaru-fans boos of blij zijn als ze horen welke motor in deze Impreza ligt?

Legendarische rallyauto voor de straat (die ooit heel goedkoop was in Nederland) keert terug

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Deze bijzondere auto die het slechtste van twee werelden combineert, wordt een tikkeltje beter

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Er is een goede reden om deze Lexus IS te kopen en geen Mercedes-AMG of BMW M

Huh? Je raadt echt nooit wat nu ineens weer de bestverkochte auto van Nederland is

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt
