Weet je nog die keer toen we het over de Supercar Owners Circle hadden? Het kluitje autoverzamelaars met de zeldzaamste exoten, dat zo nu en dan bijeenkomt om hun klassiekers en hypercars te devalueren door op een roadtrip te gaan? Er zijn slechtere clubjes om bij te horen. Dus wat moet je doen?

Toelatingseisen Supercar Owners Circle

Om toegelaten te worden tot de Supercar Owners Circle heb je een wagenpark nodig met een waarde van ten minste vijf miljoen euro. Maar zorg er vooral voor dat je dat bedrag ruim overstijgt, want het gemiddelde van de huidige crew ligt een stuk hoger dan dat. Diversiteit en zeldzaamheid werken ook in je voordeel. Bovendien gooien eigenaren eigenaren Florian en Stefan Lemberger de inschrijvingen dicht bij een aantal van 150 leden.

Qua samenstelling is de Supercar Owners Circle, zacht uitgedrukt, een interessant groepje. Aan de ene kant van het spectrum heb je de oude garde: de zalmkleurige chino-dragende, kreeft-etende rijkaards die je vindt op Pebble Beach. Aan de andere kant heb je de jonge ultra high-net-worth individuals met kleurrijk-gewrapte Lamborghini’s die ‘KIJK NAAR MIJN SUPERCAR!’ schreeuwen. Kies jouw kant.

Mee op roadtrip

Keertje mee op roadtrip? Dat kan voor 2.500 Britse ponden, omgerekend net geen 3.000 euro. Geen torenhoog bedrag, maar wel een prijs waarmee de Supercar Owners Circle het kaf van het koren wil scheiden. Dus hou er rekening mee dat je, nadat je die vijf miljoen aan supercars bij elkaar gesprokkeld hebt, nog enkele duizenden euro’s achter de hand moet houden.

Daarvoor eet je wel in restaurants met Michelin-sterren, bevindt je je in dragraces met miljoenen kostende klassiekers en zet de club bijvoorbeeld de Oberalppas (een pas in de Zwitserse Alpen) af voor het overige verkeer, zodat jij met je niet-straatlegale auto tóch op een openbare weg kunt boenderen.

Bij een andere roadtrip kreeg de club exclusieve toegang tot een verlaten spoorwegtunnel in de Gotthard-Basistunnel. Wat daar te vinden was? Een presentatie van Lamborghini over de Aventador SVJ – nog voordat het publiek de auto te zien kreeg. Precies in het epicentrum van de doelgroep.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)