Als er bij conservatieve automerken een ontwerpfout publiekelijk aan het licht komt, wordt er een team Public Relations-deskundigen bij elkaar geroepen om een perfect antwoord te formuleren. In een persbericht wordt eindeloos om het onderwerp heen gedraaid en bij de noot voor de redactie ben je verward, misselijk en een beetje duizelig.
Bij Tesla gaat dat net even anders. Elon Musk (of een van zijn medewerkers) spotte een bericht op Twitter over een mogelijke ontwerpfout bij de nieuwe Tesla Model 3. De nieuwe sedan crashte met een snelheid van ongeveer 100 km/u.
De bestuurder bleef ongedeerd. Best indrukwekkend met die snelheid. Hij had alleen wat krassen op z’n arm door het gebarsten scherm in het midden van het dashboard. En dat is aandachtspuntje één: het scherm moet gelamineerd worden.
De tweede ontwerpfout bevindt zich in het dashboardkastje. Deze kun je enkel openmaken via het touchscreen. En die ligt na een crash in duizend stukjes. Dus hoe kom je nu bij je verzekeringspapieren?
Elon Musk reageert op een bericht van Teslarati dat het dashboardkastje voortaan automatisch opent na een crash en dat ze een dun stuk plastic over het scherm gaan doen.
Elon Musk reageert op Twitter
Adding software feature to open glovebox automatically when car comes to a stop after a crash. Will look at bonding a thin plastic sheet to the front or back of screen.
— Elon Musk (@elonmusk) February 16, 2018
Reacties