
Wordt de jacht van Tesla op een Nürburgring-record een modern Moby Dick-verhaal? De rode Tesla Model S Plaid, wie klaar gestoomd wordt om het vierdeurs EV-record van Porsche te pakken, is naar verluidt gecrasht. Door de crash is de rode Model S nu buiten gebruik en alleen de blauwe Model S Plaid is nog over. Goed, daar zijn het ook testwerkzaamheden voor, toch?
Thomas Mutsch, de bestuurder van de rode Tesla, was de auto aan het testen op een nat wegdek en verloor hierbij de controle. Niemand heeft de rode Model S sindsdien nog op de Nürburgring gezien. Het is niet bekend hoe ernstig de schade is en of de bestuurder gewond raakte tijdens de crash. We hopen maar dat Mutsch in orde is en dat Tesla snel meer bekend maakt over het ongeval.
Volgens spotters om de baan zette Tesla eerder een rondetijd neer van 7 minuten en 23 seconden. Ze zijn van plan deze tijd nog te verbeteren naar 7 minuten en 5 seconden. Tot nu toe behaalde Tesla nog geen nieuw record op het Duitse circuit, maar ze zijn er nog volop mee bezig. Dit moeten ze nu dus wel even zonder de rode variant van de Model S Plaid doen.
Foto: Screenshot van een eerdere testdag, toen dezelfde rode Model S Plaid van de baan gehaald werd
Meer van TopGear


De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

De Tesla Model S Plaid met 1.000+ pk begint echt goedkoop te worden, maar daar heb jij niets aan

VIDEO: 18-jarige in Tesla met 1.020 pk zorgt voor 300.000 euro schade op krappe parkeerplaats

Zo vaak moet je de batterij vervangen als je 1,9 miljoen kilometer met je Tesla rijdt

Zo zag de spectaculaire bijna-crash in een Tesla met 1.020 pk er vanbinnen uit

De best verkochte auto ter wereld is nu geen Tesla meer

De Cybertruck lijkt een enorme flop te worden, maar kunnen we dat ook zeggen van Tesla?

Tesla is niet meer het enige automerk dat herbruikbare raketten de ruimte in schiet

Er is een (groot) land waar de Tesla Model Y ineens extreem goed verkoopt

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze kleine verandering aan Nürburgring gaat groot verschil maken voor bestuurders

Niemand weet wat er met deze Saab is gebeurd, want hij kan niet gecrasht zijn op de Nürburgring

In dit uitzonderlijke geval wordt de schade van een crash op de Nürburgring wél gedekt

Uitstappen op het circuit is nog het minst domme wat deze GTI-rijder doet

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Deze nieuwe auto’s scoren niet goed in de crashtest (en dat heeft een duidelijke reden)

Deze Seat-rijder leek heel veel geluk te hebben, maar op het laatst gaat het toch fout op de Nürburgring

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

De politie heeft helemaal geen snelle Audi’s nodig om vlotte huur-Golfjes te pakken

Hoe lang mag je links blijven plakken voordat het onnodig linksrijden is?

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Deze 4 auto’s van betrouwbare merken zijn verrassend onbetrouwbaar

Als je een sportieve band zoekt voor je auto, kun je deze merken beter overslaan

Waarom je omgevallen pylonnetjes naast de weg in Duitsland nooit moet oprapen
