
Popperige stadsautootjes zijn een uitstervend ras. Kleine auto’s staan gelijk aan kleine winstmarges, zeker als automerken er ook nog batterijen in willen proppen. Volgens Toyota is er geen reden tot paniek. De Toyota Aygo is springlevend en zestien jaar na de oorspronkelijke lancering, is het tijd voor een nieuwe generatie. De Toyota Aygo X Prologue is een hogere en potigere interpretatie van de stadsauto. Uiteraard met een toefje crossover.
De Toyota Aygo X Prologue komt bekend voor
Hoewel je de auto nooit zult verwarren met het uitgaande model, zijn er genoeg overeenkomsten. De achterlichten en de achterklep zijn onmiskenbaar Aygo, net als de korte bumpers. Aygoïsten zullen zich direct thuisvoelen in de Toyota Aygo X Prologue. Volgens Toyota was het ‘de wens om het A-segment opnieuw te definiëren, zonder compromissen te sluiten.’
De buitenspiegels zijn een soort GoPro’s
De bodembeschermplaat áchter is voorzien van een montagepunt voor een fietsendrager. Eenmaal aangekomen op de bestemming, kun je de buitenspiegels demonteren om ze te gebruiken als actiecamera’s. Zo kun je je wilde mountainbike-avonturen vastleggen. Dat klinkt allemaal zeer diefstalgevoelig, maar het idee is leuk.
Wanneer komt de Toyota Aygo X?
Goede vraag. Over productieplannen spreekt het merk nog niet. Wel zeggen ze dat ze het A-segment (dus de kleine stadsautootjes) zeer belangrijk vinden. Het is dus even afwachten of de Toyota Aygo X daadwerkelijk in productie gaat en of hij dan komt als benzine- of als batterijauto. Voor nu moet je het even doen met de foto’s.
Meer van TopGear


Je haalt nu voor een prikkie een supercharger voor je Toyota Aygo, Citroën C1 of Peugeot 107

De Toyota Aygo X moet het A-segment redden. Hoe gaat dat hem af?

Toyota Aygo X: 1e rij-indruk

Toyota Aygo X is een stoer crossovertje

Zou de Aygo ooit de snelste ter wereld zijn geweest?

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie

Door dit trucje kan de grootste autofabrikant zonder boete krachtige benzinemotoren blijven produceren

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

Politie waarschuwt dat autodieven op zoek zijn naar één type auto: meerdere per nacht gejat

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Skoda Kylaq: kleine crossover met benzinemotor voor 8.726 euro (ja, nieuw)

De prijs van de Hyundai Inster is bekend: de goedkoopste volwaardige EV van dit moment?

Bij deze tuner kun je je Suzuki Jimny laten ombouwen tot Lancia Delta or Renault 5

Dacia Spring: hoe goed of slecht rijdt de goedkoopste elektrische auto van Nederland? (review)

De goedkoopste EV van Nederland kost 10.000 euro minder dan een VW Polo

Dacia Spring: De goedkoopste elektrische auto van Nederland is vernieuwd

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Is deze elektrische Nissan R32 Skyline GT-R briljant of heiligschennis?

Mitsubishi blijft grabbelen in de Renault-ton: dit is de nieuwe Grandis

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

In deze provincie heb je de grootste kans om achter een langzame caravan te zitten

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Ook zonder subsidies zullen Nederlanders (vrijwillig) elektrische auto’s blijven kopen

Bij deze Chinese auto met Nederlands tintje krijg je peperdure velgen voor weinig

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen
