
Zonder twijfel duren we aan te nemen dat jij wel weet waar de flitsers in jouw omgeving staan. Maar ken je ook alle flitsplekken langs de Route du Soleil? Of op de ring van Milaan? Gelukkig heeft Flitsmeister die kennis wel. Sinds de laatste update kent de app 2.151 flitszones in Europa. Dat gegeven zette ons aan het denken: welk Europees land heeft eigenlijk de meeste trajectcontroles?
Met ruim 2.000 locaties in het systeem zou Flitsmeister nu een dekkend geheel moeten vormen. Fijn voor thuis en tijdens je vakantie. Mocht je toch het zekere voor het onzekere willen nemen, dan kun je de Europese landen met de meeste trajectcontroles beter vermijden. Waar je zeker niet moet zijn, is in België. Hier staan de meest trajectcontroles van Europa. Vervelend voor alle vakantiegangers die met hun caravan naar Frankrijk of Spanje gaan.
In Frankrijk zelf zijn ook veel flitszones, maar het wegennet van Frankrijk is dan ook veel groter. Nederland staat op de zesde plaats. Met ongeveer 10.000 kilometer minder wegen hebben we 867 trajectcontroles minder dan in België. De minste trajectcontroles in Europa vind je in Portugal, Cyprus, Slovenië en Slowakije. Al deze landen tellen maar één trajectcontrole. Bekijk hieronder het volledige overzicht.
Aantal trajectcontroles per Europees land
Land | Aantal trajectcontroles | Totale lengte wegennet | |
01. | België | 941 | 154.012 km |
02. | Tsjechië | 385 | 130.671 km |
03. | Italië | 312 | 487.700 km |
04. | Frankrijk | 115 | 1.028.446 km |
05. | Litouwen | 115 | 21.238 km |
06. | Nederland | 74 | 139.295 km |
07. | Polen | 53 | 424.563 km |
08. | Noorwegen | 49 | 93.870 km |
09. | Turkije | 43 | 426.906 km |
10. | Oostenrijk | 22 | 200.000 km |
11. | Luxemburg | 11 | 2.899 km |
12. | Andorra | 6 | 269 km |
13. | Zwitserland | 6 | 71.454 km |
14. | Servië | 5 | 45.419 km |
15. | Ierland | 4 | 96.602 km |
16. | Duitsland | 2 | 644.480 km |
17. | Spanje | 2 | 683.175 km |
18. | Engeland | 2 | 398.350 km |
19. | Cyprus | 1 | 13.006 km |
20. | Portugal | 1 | 82.900 km |
21. | Slovenië | 1 | 38.985 km |
22. | Slowakije | 1 | 43.761 km |
Data: Flitsmeister
7 reacties op “Dit zijn de landen met de meeste trajectcontroles van Europa”
Geef een reactie Reactie annuleren


De nieuwe handsfree-flitsers van de politie maken blijkbaar soms een (best grappige) fout

Zoveel werd er nu écht geflitst in Nederland tijdens de flitsmarathon

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

Hardrijder met extreem veel geluk krijgt geen boete omdat ie precies op tijd van huis vertrok

De succesvolle flexflitser heeft één zwakke plek waardoor je ongestraft te hard kunt rijden

Zo’n 7.000 Nederlanders ontvingen onverwachts (maar terecht) een boete uit het buitenland – zo voorkom je dat

Het CJIB gaat wegens foutje verkeersboetes terugbetalen – deze boetes komen in aanmerking

De politie heeft een creatieve nieuwe manier om in de zomer hardrijders te pakken (zonder dat je ze ziet)

Pas op: dit lijkt een verkeerscamera, maar deze nieuwe flitser deelt een van de duurste boetes uit

Zo word je in het buitenland opgelicht met parkeren zonder dat je het doorhebt

Eend wordt gesnapt door een flitspaal, maar dat is niet het vreemdste aan dit verhaal

Deze zes cabrio’s zijn spotgoedkoop in aanschaf en gebruik (en gewoon in Nederland te koop)

Een auto om mee op vakantie te gaan voor 6.000 euro: dit zijn de leukste opties

Deze vijf unieke Saabs zijn eigenlijk helemaal geen Saab (maar wel extreem cool)

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

Hier ga jij volgende week in de file staan door de NAVO-top (ook buiten Den Haag is het drama)

‘Mag je een lampje aanzetten in de auto tijdens het rijden of je krijg je dan echt een boete?’

Wanneer mag je op de openbare weg zonder geldige APK rijden zonder een boete te krijgen?

Dit gaat er volgende maand veranderen aan jouw rijbewijs (ook als je ‘m al lang hebt)

Waarom het U-bordje langs de snelweg je veel reistijd kan schelen

Als de matrixborden 70 én 90 aangeven, mag je dan links 90 gaan rijden?

‘Mag je een lampje aanzetten in de auto tijdens het rijden of je krijg je dan echt een boete?’

Politie waarschuwt voor vluchtstrookbendes in Nederland – zo willen ze jou oplichten

Politie waarschuwt dat autodieven op zoek zijn naar één type auto: meerdere per nacht gejat

De politie heeft een creatieve nieuwe manier om in de zomer hardrijders te pakken (zonder dat je ze ziet)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Pas op: dit lijkt een verkeerscamera, maar deze nieuwe flitser deelt een van de duurste boetes uit

Deze zes cabrio’s zijn spotgoedkoop in aanschaf en gebruik (en gewoon in Nederland te koop)

Is de dieselauto bezig met een comeback in Nederland? De verkopen nemen weer toe

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie

Gelukkig zijn de maximumsnelheden in België niet zo dramatisch laag als in Nederland. Een voordat de discussie losgaat over de ongelukken die dat voorkomt, pleit ik voor de echte boosdoener en dat is vrachtwagens die mogen inhalen op 2 baanswegen.
Idd, vrachtwagens zouden overal op 2 baans wegen een inhaalverbod moeten krijgen met hoge pakkans en forse boete. Ik ben zelf nog wel vrachtwagenchauffeur maar vind die chauffeurs die in gaan halen omdat ze 2 km harder kunnen echt zinloos, vergroot alleen maar de kans op ongelukken en irritant voor personen wagens. Daarnaast slaat die 100 km per uur overdag op Nederlandse snelwegen ook nergens op.
belgie helemaal anders chaufeurs dat zijn vrachtwagen rijders pers zijn auto betsuurders en heeeeeeeel veeeeel kamiekaze rijders !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Spanje klopt ook niet. Alleen in Barcelona ken ik er al 3. (En tram) Er staat een traject controle op de C31 van Barcelona naar Mataro ter hoogte van Badalona, en er is een trajectcontrole op de Ronda Litoral B10 en Ronda de Dalt (B20)
Gegevens België kloppen niet. Trajectcontrole staan voor 90% in Vlaanderen. Onze politiekers houden ervan hun eigen bevolking te pluimen.
België, althans Vlaanderen, is nu stomvervelend om door te rijden door al die trajectcontroles. Mensen die trajectcontroles leuk vinden zijn volgens mij autohaters. Ik ga binnenkort naar de Belgische Ardennen, hopelijk hebben ze daar er minder.
In de Belgische Ardennen heb ik geen trajectcontroles gezien en het is er nog veel mooier dan in Vlaanderen ook!
Voortaan dus niet meer door Vlaanderen