
Zonder twijfel duren we aan te nemen dat jij wel weet waar de flitsers in jouw omgeving staan. Maar ken je ook alle flitsplekken langs de Route du Soleil? Of op de ring van Milaan? Gelukkig heeft Flitsmeister die kennis wel. Sinds de laatste update kent de app 2.151 flitszones in Europa. Dat gegeven zette ons aan het denken: welk Europees land heeft eigenlijk de meeste trajectcontroles?
Met ruim 2.000 locaties in het systeem zou Flitsmeister nu een dekkend geheel moeten vormen. Fijn voor thuis en tijdens je vakantie. Mocht je toch het zekere voor het onzekere willen nemen, dan kun je de Europese landen met de meeste trajectcontroles beter vermijden. Waar je zeker niet moet zijn, is in België. Hier staan de meest trajectcontroles van Europa. Vervelend voor alle vakantiegangers die met hun caravan naar Frankrijk of Spanje gaan.
In Frankrijk zelf zijn ook veel flitszones, maar het wegennet van Frankrijk is dan ook veel groter. Nederland staat op de zesde plaats. Met ongeveer 10.000 kilometer minder wegen hebben we 867 trajectcontroles minder dan in België. De minste trajectcontroles in Europa vind je in Portugal, Cyprus, Slovenië en Slowakije. Al deze landen tellen maar één trajectcontrole. Bekijk hieronder het volledige overzicht.
Aantal trajectcontroles per Europees land
Land | Aantal trajectcontroles | Totale lengte wegennet | |
01. | België | 941 | 154.012 km |
02. | Tsjechië | 385 | 130.671 km |
03. | Italië | 312 | 487.700 km |
04. | Frankrijk | 115 | 1.028.446 km |
05. | Litouwen | 115 | 21.238 km |
06. | Nederland | 74 | 139.295 km |
07. | Polen | 53 | 424.563 km |
08. | Noorwegen | 49 | 93.870 km |
09. | Turkije | 43 | 426.906 km |
10. | Oostenrijk | 22 | 200.000 km |
11. | Luxemburg | 11 | 2.899 km |
12. | Andorra | 6 | 269 km |
13. | Zwitserland | 6 | 71.454 km |
14. | Servië | 5 | 45.419 km |
15. | Ierland | 4 | 96.602 km |
16. | Duitsland | 2 | 644.480 km |
17. | Spanje | 2 | 683.175 km |
18. | Engeland | 2 | 398.350 km |
19. | Cyprus | 1 | 13.006 km |
20. | Portugal | 1 | 82.900 km |
21. | Slovenië | 1 | 38.985 km |
22. | Slowakije | 1 | 43.761 km |
Data: Flitsmeister
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
7 reacties op “Dit zijn de landen met de meeste trajectcontroles van Europa”
Geef een reactie Reactie annuleren


De succesvolle flexflitser heeft één zwakke plek waardoor je ongestraft te hard kunt rijden

Waarom er vanaf volgende week mysterieuze camera’s verschijnen langs de snelwegen (die geen flitsers zijn)

In deze Europese hoofdstad kun je een boete krijgen, als je met te weinig mensen in de auto zit

Zoveel km/u kun je te hard rijden, zonder dat je een boete krijgt

Deze flexflitspaal in Nederland draait overuren, let hier dus op je snelheid

Motorfietsen zijn lastig te flitsen, maar krijgen ze ook boetes?

Hardrijder met extreem veel geluk krijgt geen boete omdat ie precies op tijd van huis vertrok

300.000 Nederlanders kregen een boete voor een overtreding die je wel érg makkelijk maakt

Politie plukt Volkswagen-rijder van de vluchtstrook, bestuurder komt met bijzondere reden

Blijkbaar kun je een (hoge) boete krijgen voor 0,22 km/u te hard – en dat is niet eens het gekste

De succesvolle flexflitser heeft één zwakke plek waardoor je ongestraft te hard kunt rijden

Dit zijn dertien auto’s waarvan je niet wist dat ze onderhuids hetzelfde zijn

Dit zijn zes betaalbare hatchbacks die veel sneller zijn dan dat ze eruit zien

Deze leuke auto’s worden bijna de helft (!) goedkoper als de nieuwe belastingregels doorgaan

Deze onverwachtse auto’s worden voor jou een stuk duurder als de handelsoorlog met de VS uitbreekt

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Wat doen die palen met zonnepaneeltjes die je altijd langs N-wegen ziet staan?

Je verwacht het niet, maar deze rijstrook is volgens onderzoek echt het snelst in de file

De succesvolle flexflitser heeft één zwakke plek waardoor je ongestraft te hard kunt rijden

Waarom je dit jaar (eindelijk) de extra lange ‘roadtrain’-vrachtwagens gaat zien in Nederland

Het is veiliger om vijf kilometer te hard te rijden dan te langzaam, maar hoe komt dat eigenlijk?

Waarom er vanaf volgende week mysterieuze camera’s verschijnen langs de snelwegen (die geen flitsers zijn)

Politie plukt paarse Audi RS 3 van de weg die vier keer zo luid is als toegestaan

Man tankt 700 (!) liter benzine bij een onbemand tankstation in Nederland en vertrekt zonder te betalen

Blijkbaar kun je heel eenvoudig moderne auto’s jatten met een simpel ‘JBL-speakertje’

De politie heeft helemaal geen snelle Audi’s nodig om vlotte huur-Golfjes te pakken

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

Hardrijder met extreem veel geluk krijgt geen boete omdat ie precies op tijd van huis vertrok

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Honda in China zet vol in op onbetaalde arbeid (en is daar trots op)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Gelukkig zijn de maximumsnelheden in België niet zo dramatisch laag als in Nederland. Een voordat de discussie losgaat over de ongelukken die dat voorkomt, pleit ik voor de echte boosdoener en dat is vrachtwagens die mogen inhalen op 2 baanswegen.
Idd, vrachtwagens zouden overal op 2 baans wegen een inhaalverbod moeten krijgen met hoge pakkans en forse boete. Ik ben zelf nog wel vrachtwagenchauffeur maar vind die chauffeurs die in gaan halen omdat ze 2 km harder kunnen echt zinloos, vergroot alleen maar de kans op ongelukken en irritant voor personen wagens. Daarnaast slaat die 100 km per uur overdag op Nederlandse snelwegen ook nergens op.
belgie helemaal anders chaufeurs dat zijn vrachtwagen rijders pers zijn auto betsuurders en heeeeeeeel veeeeel kamiekaze rijders !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Spanje klopt ook niet. Alleen in Barcelona ken ik er al 3. (En tram) Er staat een traject controle op de C31 van Barcelona naar Mataro ter hoogte van Badalona, en er is een trajectcontrole op de Ronda Litoral B10 en Ronda de Dalt (B20)
Gegevens België kloppen niet. Trajectcontrole staan voor 90% in Vlaanderen. Onze politiekers houden ervan hun eigen bevolking te pluimen.
België, althans Vlaanderen, is nu stomvervelend om door te rijden door al die trajectcontroles. Mensen die trajectcontroles leuk vinden zijn volgens mij autohaters. Ik ga binnenkort naar de Belgische Ardennen, hopelijk hebben ze daar er minder.
In de Belgische Ardennen heb ik geen trajectcontroles gezien en het is er nog veel mooier dan in Vlaanderen ook!
Voortaan dus niet meer door Vlaanderen