Zonder twijfel duren we aan te nemen dat jij wel weet waar de flitsers in jouw omgeving staan. Maar ken je ook alle flitsplekken langs de Route du Soleil? Of op de ring van Milaan? Gelukkig heeft Flitsmeister die kennis wel. Sinds de laatste update kent de app 2.151 flitszones in Europa. Dat gegeven zette ons aan het denken: welk Europees land heeft eigenlijk de meeste trajectcontroles?

Met ruim 2.000 locaties in het systeem zou Flitsmeister nu een dekkend geheel moeten vormen. Fijn voor thuis en tijdens je vakantie. Mocht je toch het zekere voor het onzekere willen nemen, dan kun je de Europese landen met de meeste trajectcontroles beter vermijden. Waar je zeker niet moet zijn, is in België. Hier staan de meest trajectcontroles van Europa. Vervelend voor alle vakantiegangers die met hun caravan naar Frankrijk of Spanje gaan.

In Frankrijk zelf zijn ook veel flitszones, maar het wegennet van Frankrijk is dan ook veel groter. Nederland staat op de zesde plaats. Met ongeveer 10.000 kilometer minder wegen hebben we 867 trajectcontroles minder dan in België. De minste trajectcontroles in Europa vind je in Portugal, Cyprus, Slovenië en Slowakije. Al deze landen tellen maar één trajectcontrole. Bekijk hieronder het volledige overzicht.

Aantal trajectcontroles per Europees land

LandAantal trajectcontrolesTotale lengte wegennet
01.België941154.012 km
02.Tsjechië385130.671 km
03.Italië312487.700 km
04.Frankrijk1151.028.446 km
05.Litouwen11521.238 km
06.Nederland74139.295 km
07.Polen53424.563 km
08.Noorwegen4993.870 km
09.Turkije43426.906 km
10.Oostenrijk22200.000 km
11.Luxemburg112.899 km
12.Andorra6269 km
13.Zwitserland671.454 km
14.Servië545.419 km
15.Ierland496.602 km
16.Duitsland2644.480 km
17.Spanje2683.175 km
18.Engeland2398.350 km
19.Cyprus113.006 km
20.Portugal182.900 km
21.Slovenië138.985 km
22.Slowakije143.761 km

Data: Flitsmeister

Reacties

  • Bytherules heeft op 17 september 2023 geschreven:

    Gelukkig zijn de maximumsnelheden in België niet zo dramatisch laag als in Nederland. Een voordat de discussie losgaat over de ongelukken die dat voorkomt, pleit ik voor de echte boosdoener en dat is vrachtwagens die mogen inhalen op 2 baanswegen.

    • Anton heeft op 1 oktober 2023 geschreven:

      Idd, vrachtwagens zouden overal op 2 baans wegen een inhaalverbod moeten krijgen met hoge pakkans en forse boete. Ik ben zelf nog wel vrachtwagenchauffeur maar vind die chauffeurs die in gaan halen omdat ze 2 km harder kunnen echt zinloos, vergroot alleen maar de kans op ongelukken en irritant voor personen wagens. Daarnaast slaat die 100 km per uur overdag op Nederlandse snelwegen ook nergens op.

      Reageer
    Reageer
  • ruud heeft op 7 september 2023 geschreven:

    belgie helemaal anders chaufeurs dat zijn vrachtwagen rijders pers zijn auto betsuurders en heeeeeeeel veeeeel kamiekaze rijders !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Reageer
  • Sjouke heeft op 25 augustus 2023 geschreven:

    Spanje klopt ook niet. Alleen in Barcelona ken ik er al 3. (En tram) Er staat een traject controle op de C31 van Barcelona naar Mataro ter hoogte van Badalona, en er is een trajectcontrole op de Ronda Litoral B10 en Ronda de Dalt (B20)

    Reageer
  • Guido heeft op 21 augustus 2023 geschreven:

    Gegevens België kloppen niet. Trajectcontrole staan voor 90% in Vlaanderen. Onze politiekers houden ervan hun eigen bevolking te pluimen.

    Reageer
  • Chris heeft op 8 augustus 2023 geschreven:

    België, althans Vlaanderen, is nu stomvervelend om door te rijden door al die trajectcontroles. Mensen die trajectcontroles leuk vinden zijn volgens mij autohaters. Ik ga binnenkort naar de Belgische Ardennen, hopelijk hebben ze daar er minder.

    • Chris heeft op 3 oktober 2023 geschreven:

      In de Belgische Ardennen heb ik geen trajectcontroles gezien en het is er nog veel mooier dan in Vlaanderen ook!

      Voortaan dus niet meer door Vlaanderen

      Reageer
    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)