
Zonder twijfel duren we aan te nemen dat jij wel weet waar de flitsers in jouw omgeving staan. Maar ken je ook alle flitsplekken langs de Route du Soleil? Of op de ring van Milaan? Gelukkig heeft Flitsmeister die kennis wel. Sinds de laatste update kent de app 2.151 flitszones in Europa. Dat gegeven zette ons aan het denken: welk Europees land heeft eigenlijk de meeste trajectcontroles?
Met ruim 2.000 locaties in het systeem zou Flitsmeister nu een dekkend geheel moeten vormen. Fijn voor thuis en tijdens je vakantie. Mocht je toch het zekere voor het onzekere willen nemen, dan kun je de Europese landen met de meeste trajectcontroles beter vermijden. Waar je zeker niet moet zijn, is in België. Hier staan de meest trajectcontroles van Europa. Vervelend voor alle vakantiegangers die met hun caravan naar Frankrijk of Spanje gaan.
In Frankrijk zelf zijn ook veel flitszones, maar het wegennet van Frankrijk is dan ook veel groter. Nederland staat op de zesde plaats. Met ongeveer 10.000 kilometer minder wegen hebben we 867 trajectcontroles minder dan in België. De minste trajectcontroles in Europa vind je in Portugal, Cyprus, Slovenië en Slowakije. Al deze landen tellen maar één trajectcontrole. Bekijk hieronder het volledige overzicht.
Aantal trajectcontroles per Europees land
Land | Aantal trajectcontroles | Totale lengte wegennet | |
01. | België | 941 | 154.012 km |
02. | Tsjechië | 385 | 130.671 km |
03. | Italië | 312 | 487.700 km |
04. | Frankrijk | 115 | 1.028.446 km |
05. | Litouwen | 115 | 21.238 km |
06. | Nederland | 74 | 139.295 km |
07. | Polen | 53 | 424.563 km |
08. | Noorwegen | 49 | 93.870 km |
09. | Turkije | 43 | 426.906 km |
10. | Oostenrijk | 22 | 200.000 km |
11. | Luxemburg | 11 | 2.899 km |
12. | Andorra | 6 | 269 km |
13. | Zwitserland | 6 | 71.454 km |
14. | Servië | 5 | 45.419 km |
15. | Ierland | 4 | 96.602 km |
16. | Duitsland | 2 | 644.480 km |
17. | Spanje | 2 | 683.175 km |
18. | Engeland | 2 | 398.350 km |
19. | Cyprus | 1 | 13.006 km |
20. | Portugal | 1 | 82.900 km |
21. | Slovenië | 1 | 38.985 km |
22. | Slowakije | 1 | 43.761 km |
Data: Flitsmeister
7 reacties op “Dit zijn de landen met de meeste trajectcontroles van Europa”
Geef een reactie Reactie annuleren


Zoveel werd er nu écht geflitst in Nederland tijdens de flitsmarathon

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

Hardrijder met extreem veel geluk krijgt geen boete omdat ie precies op tijd van huis vertrok

De succesvolle flexflitser heeft één zwakke plek waardoor je ongestraft te hard kunt rijden

Waarom er vanaf volgende week mysterieuze camera’s verschijnen langs de snelwegen (die geen flitsers zijn)

De nieuwe handsfree-flitsers van de politie maken blijkbaar soms een (best grappige) fout

Pas maar op: de politie gaat ook online op zoek naar verkeersovertredingen (en stuurt boetes op)

Jongeman rijdt 300+ in huurauto en loopt door extreem domme pech tegen de lamp

Morgen is weer de Flitsmarathon des Doods in Nederland: dit kost een snelheidsboete nu

De Duitse politie gaat met Nederlandse uitvinding aan de slag om overtreders te pakken

Pas op: op deze dag vindt volgende week weer de beruchte flitsmarathon plaats in Nederland

Dit zijn auto’s waarbij de goedkoopste uitvoering eigenlijk de beste keuze is

Deze bekende auto’s hadden eigenlijk compleet misleidende namen

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Dit zijn dertien auto’s waarvan je niet wist dat ze onderhuids hetzelfde zijn

Dit zijn zes betaalbare hatchbacks die veel sneller zijn dan dat ze eruit zien

Deze leuke auto’s worden bijna de helft (!) goedkoper als de nieuwe belastingregels doorgaan

Wat betekent het als je in het buitenland deze dubbele haaientanden tegenkomt?

Als je erop let, zie je dit bordje best vaak. Maar wat betekent het eigenlijk?

Deze stad heeft de vreemdste manier bedacht om hardrijders af te remmen

Wat doen die palen met zonnepaneeltjes die je altijd langs N-wegen ziet staan?

Je verwacht het niet, maar deze rijstrook is volgens onderzoek echt het snelst in de file

De succesvolle flexflitser heeft één zwakke plek waardoor je ongestraft te hard kunt rijden

De nieuwe handsfree-flitsers van de politie maken blijkbaar soms een (best grappige) fout

Pas maar op: de politie gaat ook online op zoek naar verkeersovertredingen (en stuurt boetes op)

Goed reactievermogen van politieagent bij achtervolging (180+) voorkomt een hoop ellende

Heb je een 0 in je kenteken? Dan kun je in dit buurland (misschien) geen boete krijgen

Als je een motorrijder op zijn helm ziet tikken, kun je (ook in de auto) maar beter oppassen

Morgen is weer de Flitsmarathon des Doods in Nederland: dit kost een snelheidsboete nu

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Je kunt met de auto de Windows XP-achtergrond bezoeken – maar schrik niet hoe het er nu bij ligt

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Gelukkig zijn de maximumsnelheden in België niet zo dramatisch laag als in Nederland. Een voordat de discussie losgaat over de ongelukken die dat voorkomt, pleit ik voor de echte boosdoener en dat is vrachtwagens die mogen inhalen op 2 baanswegen.
Idd, vrachtwagens zouden overal op 2 baans wegen een inhaalverbod moeten krijgen met hoge pakkans en forse boete. Ik ben zelf nog wel vrachtwagenchauffeur maar vind die chauffeurs die in gaan halen omdat ze 2 km harder kunnen echt zinloos, vergroot alleen maar de kans op ongelukken en irritant voor personen wagens. Daarnaast slaat die 100 km per uur overdag op Nederlandse snelwegen ook nergens op.
belgie helemaal anders chaufeurs dat zijn vrachtwagen rijders pers zijn auto betsuurders en heeeeeeeel veeeeel kamiekaze rijders !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Spanje klopt ook niet. Alleen in Barcelona ken ik er al 3. (En tram) Er staat een traject controle op de C31 van Barcelona naar Mataro ter hoogte van Badalona, en er is een trajectcontrole op de Ronda Litoral B10 en Ronda de Dalt (B20)
Gegevens België kloppen niet. Trajectcontrole staan voor 90% in Vlaanderen. Onze politiekers houden ervan hun eigen bevolking te pluimen.
België, althans Vlaanderen, is nu stomvervelend om door te rijden door al die trajectcontroles. Mensen die trajectcontroles leuk vinden zijn volgens mij autohaters. Ik ga binnenkort naar de Belgische Ardennen, hopelijk hebben ze daar er minder.
In de Belgische Ardennen heb ik geen trajectcontroles gezien en het is er nog veel mooier dan in Vlaanderen ook!
Voortaan dus niet meer door Vlaanderen