
Zonder twijfel duren we aan te nemen dat jij wel weet waar de flitsers in jouw omgeving staan. Maar ken je ook alle flitsplekken langs de Route du Soleil? Of op de ring van Milaan? Gelukkig heeft Flitsmeister die kennis wel. Sinds de laatste update kent de app 2.151 flitszones in Europa. Dat gegeven zette ons aan het denken: welk Europees land heeft eigenlijk de meeste trajectcontroles?
Met ruim 2.000 locaties in het systeem zou Flitsmeister nu een dekkend geheel moeten vormen. Fijn voor thuis en tijdens je vakantie. Mocht je toch het zekere voor het onzekere willen nemen, dan kun je de Europese landen met de meeste trajectcontroles beter vermijden. Waar je zeker niet moet zijn, is in België. Hier staan de meest trajectcontroles van Europa. Vervelend voor alle vakantiegangers die met hun caravan naar Frankrijk of Spanje gaan.
In Frankrijk zelf zijn ook veel flitszones, maar het wegennet van Frankrijk is dan ook veel groter. Nederland staat op de zesde plaats. Met ongeveer 10.000 kilometer minder wegen hebben we 867 trajectcontroles minder dan in België. De minste trajectcontroles in Europa vind je in Portugal, Cyprus, Slovenië en Slowakije. Al deze landen tellen maar één trajectcontrole. Bekijk hieronder het volledige overzicht.
Aantal trajectcontroles per Europees land
Land | Aantal trajectcontroles | Totale lengte wegennet | |
01. | België | 941 | 154.012 km |
02. | Tsjechië | 385 | 130.671 km |
03. | Italië | 312 | 487.700 km |
04. | Frankrijk | 115 | 1.028.446 km |
05. | Litouwen | 115 | 21.238 km |
06. | Nederland | 74 | 139.295 km |
07. | Polen | 53 | 424.563 km |
08. | Noorwegen | 49 | 93.870 km |
09. | Turkije | 43 | 426.906 km |
10. | Oostenrijk | 22 | 200.000 km |
11. | Luxemburg | 11 | 2.899 km |
12. | Andorra | 6 | 269 km |
13. | Zwitserland | 6 | 71.454 km |
14. | Servië | 5 | 45.419 km |
15. | Ierland | 4 | 96.602 km |
16. | Duitsland | 2 | 644.480 km |
17. | Spanje | 2 | 683.175 km |
18. | Engeland | 2 | 398.350 km |
19. | Cyprus | 1 | 13.006 km |
20. | Portugal | 1 | 82.900 km |
21. | Slovenië | 1 | 38.985 km |
22. | Slowakije | 1 | 43.761 km |
Data: Flitsmeister
7 reacties op “Dit zijn de landen met de meeste trajectcontroles van Europa”
Laat een antwoord achter aan Chris Reactie annuleren


Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De nieuwe handsfree-flitsers van de politie maken blijkbaar soms een (best grappige) fout

Zoveel werd er nu écht geflitst in Nederland tijdens de flitsmarathon

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

Hardrijder met extreem veel geluk krijgt geen boete omdat ie precies op tijd van huis vertrok

Politie haalt BMW zonder motorkap van de weg, maar dat blijkt nog wel het minst erge

Welke trajectcontrole is nou aangepast naar 70 km/u door werkzaamheden en welke niet?

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

‘Hoe kort na een snelheidsbord mag de politie eigenlijk flitsen?’

De politie voert nu veel ‘artikel 8-controles’ uit, maar wat zijn dat eigenlijk?

Als jij je boetes niet op tijd betaalt, krijg je in deze Nederlandse stad in wielklem

Dit zijn de goedkoopste auto’s van Nederland (die minder dan 20.000 euro kosten)

Bij deze auto’s was de conceptcar veel cooler dan de (teleurstellende) productieversie

Er is één (betaalbare) benzineauto die nog veel betrouwbaarder blijkt dan een Toyota

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Deze auto’s halen met gemak 300.000 kilometer, maar kosten tussen de 2.500 en 10.000 euro

Deze 4 auto’s van betrouwbare merken zijn verrassend onbetrouwbaar

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Dit verwarrende verkeersbord betekent niet wat jij denkt (dus pas op voor een boete)

Vakantiegangers opgelet: In deze Europese landen pakt de politie je auto af bij te hard rijden

Hoe lang mag je links blijven plakken voordat het onnodig linksrijden is?

Waarom je omgevallen pylonnetjes naast de weg in Duitsland nooit moet oprapen

Hier ga jij volgende week in de file staan door de NAVO-top (ook buiten Den Haag is het drama)

Politie haalt BMW zonder motorkap van de weg, maar dat blijkt nog wel het minst erge

Politie plaatst nieuw soort camera op viaducten, maar hier word jij wel blij van

Welke trajectcontrole is nou aangepast naar 70 km/u door werkzaamheden en welke niet?

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Waarom je vooral in de nacht goed moet op letten op de snelwegen rond Apeldoorn

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Gelukkig zijn de maximumsnelheden in België niet zo dramatisch laag als in Nederland. Een voordat de discussie losgaat over de ongelukken die dat voorkomt, pleit ik voor de echte boosdoener en dat is vrachtwagens die mogen inhalen op 2 baanswegen.
Idd, vrachtwagens zouden overal op 2 baans wegen een inhaalverbod moeten krijgen met hoge pakkans en forse boete. Ik ben zelf nog wel vrachtwagenchauffeur maar vind die chauffeurs die in gaan halen omdat ze 2 km harder kunnen echt zinloos, vergroot alleen maar de kans op ongelukken en irritant voor personen wagens. Daarnaast slaat die 100 km per uur overdag op Nederlandse snelwegen ook nergens op.
belgie helemaal anders chaufeurs dat zijn vrachtwagen rijders pers zijn auto betsuurders en heeeeeeeel veeeeel kamiekaze rijders !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Spanje klopt ook niet. Alleen in Barcelona ken ik er al 3. (En tram) Er staat een traject controle op de C31 van Barcelona naar Mataro ter hoogte van Badalona, en er is een trajectcontrole op de Ronda Litoral B10 en Ronda de Dalt (B20)
Gegevens België kloppen niet. Trajectcontrole staan voor 90% in Vlaanderen. Onze politiekers houden ervan hun eigen bevolking te pluimen.
België, althans Vlaanderen, is nu stomvervelend om door te rijden door al die trajectcontroles. Mensen die trajectcontroles leuk vinden zijn volgens mij autohaters. Ik ga binnenkort naar de Belgische Ardennen, hopelijk hebben ze daar er minder.
In de Belgische Ardennen heb ik geen trajectcontroles gezien en het is er nog veel mooier dan in Vlaanderen ook!
Voortaan dus niet meer door Vlaanderen