Twee maagdelijke Honda NSX'en te koop

Potverdorie

honda-nsx-duo (2)
Honda NSX Type R 1995
Honda NSX Type R 2005
Honda NSX Type R 1995 en 2005
Honda NSX Type R 2005
Honda NSX Type R 2005
Honda NSX Type R 2005
Honda NSX Type R 1995
Honda NSX Type R 1995
Honda NSX Type R 1995
honda-nsx-duo (2)
Honda NSX Type R 1995
Honda NSX Type R 2005
Honda NSX Type R 1995 en 2005
Honda NSX Type R 2005
Honda NSX Type R 2005
Honda NSX Type R 2005
Honda NSX Type R 1995
Honda NSX Type R 1995
Honda NSX Type R 1995

Van deze tweeling word je net zo blij als Austin Powers in Goldmember van de tweeling van wie wij de namen niet gaan noemen. Met het grote verschil dat jij deze twee schoonheden wél mee naar huis mag nemen, als je even goed graaft tussen de kussens van je bankstel naar wat losse euro’s.

Binnenkort kun je bieden op twee maagdelijke Honda NSX Type R’s – eentje uit 1995 en eentje uit 2005. De kleurstelling is precies zoals ie moet zijn bij een Type R: Championship White met een rood interieur. Noem het gerust de heilige graal der Honda NSX’en, want beide exemplaren reden niet meer dan 1.000 kilometer.

De teller van de Honda NSX Type R uit 1995 leest pas 860 kilometer. Van deze generatie Type R verlieten slechts 464 exemplaren de fabriek. Verwacht maar heel lang te moeten wachten voordat je nog zo’n kans krijgt. Rewken er ook maar op dat je een bod zult moeten plaatsen van tussen de 200.000 en 250.000 euro. In het weekend van 8 en 9 juni kun je bieden.

De facelift van de Honda NSX

Bij de facelift in 2001 verdwenen de klapkoplampen van de Honda NSX. De 3,0-liter V6 met 274 pk groeide naar 3,2 liter en het vermogen werd 394 pk. Honda deed naar eigen zeggen voor de Type R (NSX-R) niets met het vermogen, maar diverse autojournalisten vermoedden dat de sportieve versie stiekem een paar pk’s extra heeft.

Nummer twee is een Honda NSX-R uit 2005. Bij deze generatie liet Honda het woord ‘Type’ vallen en plakten ze de kenmerkende letter direct aan de naam vast. De V6 meet 3,2 liter en de auto viel 70 kilo af. Deze spierwitte sportauto kreeg nauwelijks de kans om vies te worden met een tellerstand van 560 kilometer.

Van de NSX-R bouwde Honda een nog kleiner aantal. Slechts 140 exemplaren verlieten de fabriek. Als zijn oudere tweelingbroer (contradictio in terminis?) al geld waard is, is deze dat al helemaal. BH Auctions verwacht dat je minimaal 310.000 euro moet bieden en dat het bedrag zomaar kan oplopen tot 390.000 euro.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws