Het leven in de jaren ’80 was simpel. Kleuters gaf je een dropje voor het slapen gaan en als je baby huilde, gaf je hem een druppeltje sterke drank. En als je een arm brak, keek je het eerst eventjes aan. Hot hatches bouwde je door een veel te groot motorblok in een klein koekblik te leggen. ‘Veiligheid’ stond nog niet in het woordenboek.

Tegenwoordig moet je een baby van drie weken oud eerst toestemming vragen om hem op te pakken en Dora wordt als te gewelddadig beschouwd. De hete klepkontjes moeten het doen met een driecilinder. Omdat zuinig en zo.

Volkswagen doet nu oude tijden herleven. Volgens Auto Express krijgt de volgende generatie Polo GTI de 2,0-liter benzinemotor uit de huidige Golf GTI. Jottem! De 0 naar 100 sprint zal ergens boven de 6 seconden zweven en een elektronisch sper moet ervoor zorgen dat de 200 pk op het asfalt terecht komt. Waar de hot hatchbacks van vroeger neigde naar het suïcidale, krijgt de Volkswagen Polo GTI valnetten als ESP en ABS mee. Toch fijn als je gloednieuwe GTI langer dan twee weken heel blijft.

Reacties

  • Niels heeft op 21 april 2017 geschreven:

    Dat is vreemd! Een lousy 200 pk uit een 2.0 4 cilinder! Echt nieuws zou zijn een Polo met minimaal 300 pk en een mechanische sper of een 4-wielaangedreven polo!
    O ja, en alles graag standaard! Ja ook de dab+ radio!

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)