
De Volkswagen Beetle Denim is een eerbetoon aan de Jeans-uitvoering voor de Kever uit 1974, een knalgeel speciaaltje met denim-stoelbekleding. Geel lijkt niet genoeg op grijs, waar we zo van houden in Nederland. Dus de kleur waar je nu naar kijkt, is Stonewashed Blue. We moeten niet zo zeuren: het is best een tof kleurtje. Maar het tofst zijn de 17 inch ‘Circle’ velgen. Die krijg je alleen bij de Beetle Denim. Lekker old-school. De softtop van de Cabriolet is ook in jeans-tint.
Interieur Volkswagen Beetle Denim
Een volledig denim-interieur is Volkswagen ook iets te spannend. Dus zijn de opbergruimten van de stoelen in jeans-stijl. Het dashboard is uitgevoerd in de kleur Blue Brushed en ook wat andere zaken als de vloermatten en deurpanelen kregen een afwijkende kleur. Blauwe stof, rode accenten en witte biezen voeren de boventoon. Zoals het een echte special edition betaamt, prijken er in en om de Beetle een aantal Denim-stickers.
Wil je die toffe velgen? Dan moet je 3.153 euro extra betalen als je je Beetle bestelt. Krijg je het Denim-pakket er gratis bij.
Meer van TopGear


Volkspod: mini-motor van een Kever-spatbord

Koop nu deze Volkswagen Beetle Outlaw

Klassieke Volkswagens in elektrische vorm

De laatste Volkswagen Beetle is hier

De auto’s van Toto Wolff

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Geweldig nieuws voor liefhebbers van de legendarische Volkswagen curryworsten

De VW Passat met W8-motor begint heel betaalbaar te worden in Nederland

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Binnenkort kan een laadbeurt echt zo kort duren als een tankbeurt in Europa

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

Wat een bullshitt deze colum wordt geadverteerd dat de velgen 30.066 kosten.