
Ontmoet de Dune, een VW Beetle die de herinnering aan de redelijk legendarische buggies uit de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw moet doen herleven. Hij maakt morgen zijn debuut op de Los Angeles Auto Show.
De Dune is geen concept car (er was 15 jaar geleden (!) al een concept voor de Dune), maar een heus productiemodel. Hij komt ook naar Europa, begin 2016, al zegt importeur Pon nog niet zeker te weten of Nederland ook bij dat Europa zal horen. De Dune, die als coupé én als cabrio leverbaar zal worden, is iets hoger en breder dan de normale Beetle, heeft een nieuw front met chroomomrande centrale luchtinlaat en diffusor, een diffusor achter, stoer ogende beschermdelen en skirts aan de flanken en dikke 18"-wielen, die je optioneel ook in Sandstorm Yellow kunt krijgen, één van de twee beschikbare carrosseriekleuren (de andere is Dark Bronze Metallic). Of hij in de duinen erg ver zal komen, valt te betwijfelen: hij mag dan iets meer bodemspeling hebben, hij is gewoon voorwielaangedreven.
Er zijn drie benzinemotoren beschikbaar (105, 150 en 220 pk) en twee diesels van 110 en 150 pk. Zodra Pon een beslissing heeft genomen over het al dan niet importeren van de Dune, hoor je het van ons.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Volkspod: mini-motor van een Kever-spatbord

Koop nu deze Volkswagen Beetle Outlaw

Klassieke Volkswagens in elektrische vorm

De laatste Volkswagen Beetle is hier

De auto’s van Toto Wolff

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)
