
Aah, kijk nou. Een elektrisch Beetle-studiemodel dat onder een vrachtwagen door is gereden. Vinden we leuk!
Naast een heerlijk zonnig stranduiterlijk heeft de E-Bugster Speedster, want zo heet ie, nog een interessante troef: een elektromotor van 115 pk die ‘m een aardig bruikbare actieradius van 180 kilometer bezorgt. Hij komt er redelijk vlot mee uit de startblokken – van 0 naar 100 km/u gaat ie in 10,8 seconden – maar de topsnelheid is met 100 km/u wel aan de erg lage kant. Al haal je dat toch nooit op de boulevard.
De E-Bugster laat zich in 35 minuten opladen via een snellader. Heb je alleen een gewoon stopcontact, dan duurt het uiteraard wat langer en zul je alsnog een paar uurtjes verder zijn. In het interieur vind je nog slechts plek voor twee personen, die niet te lang moeten zijn als ze geen bijen op hun voorhoofd willen krijgen tijdens een ritje. Al met al: een tof ding, zo’n E-Bugster Speedster. Wat jullie?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Volkspod: mini-motor van een Kever-spatbord

Koop nu deze Volkswagen Beetle Outlaw

Klassieke Volkswagens in elektrische vorm

De laatste Volkswagen Beetle is hier

De auto’s van Toto Wolff

Waarom de nieuwe VW California-camper niet 35.000 euro goedkoper wordt (net als de Multivan)

Volkswagen moet de eerste Nederlander betalen voor een sjoemeldiesel

Het grootste festival voor Volkwagen-busjes is terug (en je mag zonder busje komen)

Waarom Volkswagen na een omzet van 74 miljard ook nog 1,2 miljard subsidie krijgt

Waarom deze VW Golf GTI wel legaal met kleine kentekenplaten mag rijden

De nieuwe Volkswagen ID.2All heeft de tellers van de Golf 1 of Kever

Waarom het opgegeven koppel van een elektrische auto vaak misleidend is




Deze EV-conversie voor je oude Porsche 911 geeft hem 3.900 Nm



De toffe elektrische Renault 5 wordt goedkoper dan de Zoe



De nieuwe elektrische 5-serie heeft dan geen zes-in-lijn, maar hij kan wel driften


Nissan bouwt oude Skyline GT-R om tot elektrische auto (of een hybride?)


Rijden in de Citroën Oli: de conceptauto gemaakt van karton


Audi durfde vroeger te zeggen dat asociale mensen in Duitse sedans reden



De Mercedes-AMG SL Roadster van Mansory ziet eruit als een speelgoedauto




Deze EV-conversie voor je oude Porsche 911 geeft hem 3.900 Nm



De nieuwe elektrische 5-serie heeft dan geen zes-in-lijn, maar hij kan wel driften


Haters zullen zeggen dat dit de echte reden is waarom Audi’s quattro hebben


De Smart #3 wordt een SUV en de grootste Smart tot nu toe


Tesla gaat bier brouwen met flesjes in de vorm van de Cybertruck



De Mercedes-AMG SL Roadster van Mansory ziet eruit als een speelgoedauto



Waarom het opgegeven koppel van een elektrische auto vaak misleidend is


Spyker is misschien al eventjes dood, maar de soap eromheen nog lang niet




Deze EV-conversie voor je oude Porsche 911 geeft hem 3.900 Nm



Reacties