
In mei van dit jaar staat de introductie van gefacelifte Volkswagen Touareg gepland. De huidige Touareg is niet leverbaar in Nederland, maar de vernieuwde versie komt wel weer naar hier. Voordat de facelift-Touareg wordt onthuld, wil Volkswagen dat we naar hem kijken in de prachtige omgeving van Zweeds Lapland.
Uit de sneeuwfoto’s maken we op dat de Touareg een nieuwe voor- en achterbumper krijgt. Ook de led-verlichting is nieuw. En sinds januari van dit jaar is het toegestaan om een lichtgevend logo te monteren. De Touareg is het eerste model met een verlicht VW-logo, maar er zullen er meer volgen. Verwacht trouwens ook nog een doorlopende rode ledstrip onder de camouflage.
De motorisering van de Volkswagen Touareg facelift
Klanten kunnen kiezen uit vijf verschillende motoren voor de SUV. Er is een V6-benzine, twee V6-diesels en twee PHEV’s. Details over deze motoren zijn schaars op dit moment, maar een van de plug-in hybrides zal de sterkste Touareg zijn. Deze variant heet wederom de Touareg R eHybrid. De hybride R moet 462 pk en 700 Nm gaan produceren. Dat moet genoeg zijn.
Het scherm in het midden van het dashboard meet nog altijd 15-inch. Er zijn wel andere aanpassingen aan de cabine. Zo wordt ons verteld dat de hele cockpit ‘in veel details is verbeterd’. Voorbeelden daarvan zijn de kwaliteit van het materiaal, zachter schuim op bepaalde raakpunten en nieuwe dubbele stiksels. Hoe dan ook, wat blijft dat noorderlicht toch geweldig om te zien, niet waar?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “Volkswagen gaat auto’s met lichtgevende logo’s op de achterklep leveren”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Volkswagen Touareg review: hoe rijdt de duurste VW van dit moment?

De Touareg heeft nu een lichtgevend VW-logo en komt als V6 naar Nederland

Volkswagen Touareg R eHybrid

De duurste Volkswagen van 2020

Touareg V10 vs Amarok V6: touwtrekken

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

Deze oude VW-motor lag ooit nog in de Golf, maar is zo robuust dat ie nu nog gebruikt wordt in tanks

De overheid verkoopt de goorste Volkswagens ooit, maar ze hebben wel een interessante geschiedenis

Dit is (voorspelbaar genoeg) veruit de populairste occasion van Nederland in 2025

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

Verschrikkelijk dit
Wat voegt dat in vredesnaam toe.
Al die extra lampen voor en achter het wordt er niet veiliger van.
Waarom toch niet gewoon twee lampen voor en twee lampen achter. Dat is voldoende en ook genoeg.
Als ik naar de kermis wil dan ga ik wel naar de kermis dat wil ik niet zien op straat
Verschrikkelijk dit