Oef, wat ziet de Volkswagen Golf GTI TCR lekker uit in het rood, vind je niet? Het bevestigt de populaire mening dat een Golf GTI gewoon rood hoort te zijn. Je kijkt naar de vernieuwde versie van Volkswagens raceauto. De Volkswagen Golf GTI TCR krijgt zoals voorheen de 2.0 TSI uit de GTI.

Met wat modificaties aan het oliesysteem (een catch can), meer turbodruk en een schreeuwpijp produceert de viercilinder nu 350 pk. Daarmee sprint ie in 5,2 s naar 100 km/u en de top is 230 km/u. Op het circuit verbruikt de Golf zo’n 47 liter per 100 km/u benzine. De modificaties zijn vooral visueel, zodat hij weer op zijn gefacelifte broertje lijkt. Denk aan de lampen, bijvoorbeeld.

De meest praktische Golf

De achterbank ontbreekt en de achterdeuren functioneren – ondanks de spatbordverbreders – gewoon als normaal. Het is dus in feite de meest praktische Golf die je kunt kopen. Maar naar de supermarkt gaan of hem op grijs kenteken krijgen, is onmogelijk. De Volkswagen Golf GTI TCR is namelijk niet straatlegaal. Of tenminste, alles is mogelijk met genoeg geld.

Een straatlegale versie

Tijdens de introductie van de vorige Golf GTI TCR vertelde Volkswagen om het wel overwogen te hebben om een straatversie te ontwikkelen. Of in ieder geval de bodykit te leveren. Maar helaas. En wie zou het serieus kopen? De vorige versie kostte 90.000 euro (DSG) of 110.000 euro (sequentiële bak). We verwachten geen schokkende prijswijzigingen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)