Gisteren presenteerde Volkswagen zijn toekomstige elektrische hatchback, de ID.2all. Met het formaat van een Polo, de ruimte van een Golf en een prijs van 25.000 euro moet deze auto een ware allemansvriend worden. We waren al positief verrast door de ID.2all en werden nog blijer toen we de dikke achterste wielkasten zagen. Een hint naar een Volkswagen ID.2all GTI?
Het antwoord op die vraag komt van VW-bestuurslid voor technische ontwikkeling Kai Grünitz: ‘We werken aan een sportieve versie. Wel wordt deze voorwielaangedreven, geen vierwielaandrijving’, zegt hij over de Volkswagen ID.2all tegen TopGear. Dat laatste is ergens wel jammer, maar goed; een ID.2all GTX of GTI zit dus in de pijplijn.
Volkswagen ID.2all GTI?
Over die twee badges zegt Grünitz: ‘Of het een GTI, GTX of wat dan ook wordt, gaan we zien.’ Dat houdt Volkswagen dus liever nog even geheim, net als de (beoogde) prestatiecijfers van de sportieve versie van ID.2all. De gewone versie moet in ieder geval 226 pk produceren en van 0 naar 100 km/u gaan in minder dan zeven seconden. Daardoor is hij sterker en sneller dan bijvoorbeeld een Golf GTI van de vijfde generatie. We mogen er gerust van uitgaan dat de GTI/GTX nog een stukje rapper is.
‘Ik heb een getal in mijn hoofd voor het vermogen, maar dat zal een verrassing blijven voor de volgende keer dat we elkaar zien’, zegt Grünitz. Laten we daar dan nog maar even op wachten. Het lijkt er in ieder geval op dat de relatief betaalbare hete hatchback niet uitsterft in het elektrische tijdperk. En dat is heel goed nieuws.
Reacties