
Gisteren presenteerde Volkswagen zijn toekomstige elektrische hatchback, de ID.2all. Met het formaat van een Polo, de ruimte van een Golf en een prijs van 25.000 euro moet deze auto een ware allemansvriend worden. We waren al positief verrast door de ID.2all en werden nog blijer toen we de dikke achterste wielkasten zagen. Een hint naar een Volkswagen ID.2all GTI?
Het antwoord op die vraag komt van VW-bestuurslid voor technische ontwikkeling Kai Grünitz: ‘We werken aan een sportieve versie. Wel wordt deze voorwielaangedreven, geen vierwielaandrijving’, zegt hij over de Volkswagen ID.2all tegen TopGear. Dat laatste is ergens wel jammer, maar goed; een ID.2all GTX of GTI zit dus in de pijplijn.
Volkswagen ID.2all GTI?
Over die twee badges zegt Grünitz: ‘Of het een GTI, GTX of wat dan ook wordt, gaan we zien.’ Dat houdt Volkswagen dus liever nog even geheim, net als de (beoogde) prestatiecijfers van de sportieve versie van ID.2all. De gewone versie moet in ieder geval 226 pk produceren en van 0 naar 100 km/u gaan in minder dan zeven seconden. Daardoor is hij sterker en sneller dan bijvoorbeeld een Golf GTI van de vijfde generatie. We mogen er gerust van uitgaan dat de GTI/GTX nog een stukje rapper is.
‘Ik heb een getal in mijn hoofd voor het vermogen, maar dat zal een verrassing blijven voor de volgende keer dat we elkaar zien’, zegt Grünitz. Laten we daar dan nog maar even op wachten. Het lijkt er in ieder geval op dat de relatief betaalbare hete hatchback niet uitsterft in het elektrische tijdperk. En dat is heel goed nieuws.
Meer van TopGear


De nieuwe Volkswagen ID.2All heeft de tellers van de Golf 1 of Kever

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Deze heerlijke Volkswagen Kever heeft niet de motor die je misschien zou verwachten

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Dit politiekorps heeft 50 auto’s in de vloot die sneller zijn dan jouw auto

Volkswagen stopt met GTX-badge en gaat toch door met GTI en R

Dit is de datum waarop de Volkswagen GTI-Treffen wordt gehouden in 2024

Volgende Volkswagen Polo GTI krijgt een 2.0!

Volkswagen Golf GTI Clubsport – de kers op de taart

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

De bestverkochte moderne Ford gaat terugkeren (maar niet iedereen zal blij zijn)

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

ANWB waarschuwt dat je laadbeurt in het buitenland ineens 480 euro kan kosten als je niet oplet

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Volkswagen leende een ‘eng’ trucje van 500 jaar geleden voor de koplampen van deze goedkope VW

In Duitsland waarschuwen ze voor ‘nieuwe boetemethode’ (en dat is voor Nederland best grappig)

Huis te duur? Blijkbaar kun je langs de snelweg gratis wonen in Nederland

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

De overheid zoekt 24.000 (!) nieuwe auto’s, waaronder misschien weer Porsches
