
In 2016 maakten we voor het eerst kennis met Volkswagens elektrisch ID-lijn. Het eerste model was de Volkswagen ID.3. Die is volgens het merk nu wel toe aan een opfrisbeurt. Dus worden vandaag de eerste schetsen van het nieuwe ontwerp getoond. Zowel de binnenkant als de buitenkant worden gewijzigd – logisch bij een nieuw model. Alleen niet al te veel. Maar het belangrijkste nieuws is dat de software eindelijk op de schop gaat.
Het uiterlijk van de tweede generatie Volkswagen ID.3 is wat minder lief, zo maken we op uit de eerste tekeningen. Hij lijkt twee wenkbrauwen op de motorkap te hebben, boven de koplampen. Van de achterkant lijkt ie nog gewoon op eerste ID.3. En dat geldt ook voor het interieur.
Weinig échte knoppen in de nieuwe Volkswagen ID.3
Juist in dat interieur hadden we graag wat aanpassingen gezien. Het is geen geheim dat eigenaren van Volkwagens niet zo lekker gaan op alle digtale aanraakveegknopjes. Volkswagen-baas Thomas Schäfer deelde laatst nog dat hij graag drukknoppen terugbrengt op de stuurtjes van Volkswagen.
Nu vertellen deze schetsen niet het hele verhaal, maar het ziet ernaar uit dat de nieuwe ID.3 wederom vol aanraakknoppen zit. Wel komt er nieuwe software in de ID.3 waardoor updates door de lucht mogelijk zijn en hij kan onthouden hoe hij moet parkeren.
Het interieur wordt trouwens gemaakt zonder dierlijke materialen. Dus heel, heel vega allemaal. Meer informatie, zoals de specificaties en prijzen van de nieuwe ID.3, volgen nog. Wel weten we dat Volkswagen het model in grote aantallen gaat produceren. En niet alleen in de fabrieken in Zwickau en Dresden bouwen, maar ook op de hoofdvestiging in Wolfsburg. Hallo Golf!
Eén reactie op “Volkswagen ID.3 generatie 2 krijgt geen fysieke knoppen: jammer!”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Elektrische auto nu in aanschaf goedkoper dan benzineauto, zonder adder onder het gras

Volkswagen worden weer dik met luxe interieurs, zodat jij ze ook gaat kopen

De elektrische hot hatch van Volkswagen is goedkoper dan de Golf GTI

Moet Volkswagen weer een Harlekin-optie aanbieden voor moderne auto’s?

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Volkswagen maakt dit autotype nu nog voor de Nederlandse politie, maar straks kunnen wij hem ook kopen

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

Er is een (groot) land waar de Tesla Model Y ineens extreem goed verkoopt

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

Deze ruige camper kost net zoveel als een klein huis en je mag er (legaal) in wonen

Er is een (groot) land waar de Tesla Model Y ineens extreem goed verkoopt

Bandenmerk waarschuwt (serieus): vergeet geen zomerlucht in de banden te doen tijdens hittegolf

Het spook van de iDrive komt weer voorbij. 1 zelfbenoemde autojournalist roept iets en de rest roept het na. Ten eerste is er niets mis met de bediening van de ID modellen (uit ervaring!!). Ten tweede zie je onder het touchscreen twee horizontale balken zitten. Daarop zitten knoppen voor bijvoorbeeld de temperatuur van de airco. Net als bij de huidige serie. Om de onkunde van sommige journo’s (niet specifiek TG) te illustreren: er zijn er geweest die beweerden dat het belachelijk is dat je alleen maar via een touchscreen de airco kan bedienen. Die hebben dus duidelijk nooit fysiek in die auto gezeten maar roepen er wel dingen over…