
In 2016 maakten we voor het eerst kennis met Volkswagens elektrisch ID-lijn. Het eerste model was de Volkswagen ID.3. Die is volgens het merk nu wel toe aan een opfrisbeurt. Dus worden vandaag de eerste schetsen van het nieuwe ontwerp getoond. Zowel de binnenkant als de buitenkant worden gewijzigd – logisch bij een nieuw model. Alleen niet al te veel. Maar het belangrijkste nieuws is dat de software eindelijk op de schop gaat.
Het uiterlijk van de tweede generatie Volkswagen ID.3 is wat minder lief, zo maken we op uit de eerste tekeningen. Hij lijkt twee wenkbrauwen op de motorkap te hebben, boven de koplampen. Van de achterkant lijkt ie nog gewoon op eerste ID.3. En dat geldt ook voor het interieur.
Weinig échte knoppen in de nieuwe Volkswagen ID.3
Juist in dat interieur hadden we graag wat aanpassingen gezien. Het is geen geheim dat eigenaren van Volkwagens niet zo lekker gaan op alle digtale aanraakveegknopjes. Volkswagen-baas Thomas Schäfer deelde laatst nog dat hij graag drukknoppen terugbrengt op de stuurtjes van Volkswagen.
Nu vertellen deze schetsen niet het hele verhaal, maar het ziet ernaar uit dat de nieuwe ID.3 wederom vol aanraakknoppen zit. Wel komt er nieuwe software in de ID.3 waardoor updates door de lucht mogelijk zijn en hij kan onthouden hoe hij moet parkeren.
Het interieur wordt trouwens gemaakt zonder dierlijke materialen. Dus heel, heel vega allemaal. Meer informatie, zoals de specificaties en prijzen van de nieuwe ID.3, volgen nog. Wel weten we dat Volkswagen het model in grote aantallen gaat produceren. En niet alleen in de fabrieken in Zwickau en Dresden bouwen, maar ook op de hoofdvestiging in Wolfsburg. Hallo Golf!
Eén reactie op “Volkswagen ID.3 generatie 2 krijgt geen fysieke knoppen: jammer!”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Elektrische auto nu in aanschaf goedkoper dan benzineauto, zonder adder onder het gras

Volkswagen worden weer dik met luxe interieurs, zodat jij ze ook gaat kopen

De elektrische hot hatch van Volkswagen is goedkoper dan de Golf GTI

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Niet alleen terugroepacties voor airbags: ook Volkswagen roept auto’s terug wegens veiligheidsproblemen

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Heeft de gloednieuwe Mercedes CLA als eerste géén irritante geluidjes? (review)

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

Mercedes CLA Shooting Brake: station die 761 km op een volle accu haalt

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Deze motor weegt slechts 13,1 kilo maar levert 750 pk

Als je nu een Volvo van 83.500 euro koopt, krijg je een auto die helemaal niet af is

Mercedes CLA Shooting Brake: station die 761 km op een volle accu haalt

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Duitse ANWB legt uit hoe vakantiegangers 57 cent per liter (!) kunnen besparen bij tanken

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Groot automerk lijdt miljarden verlies, hoe komt dat eigenlijk?

De op-een-na grootste automarkt ter wereld doet niet meer aan uitstootregels, en dat is slecht nieuws voor Tesla

In jouw toekomstige auto is het stuur niet fysiek verbonden met de wielen – is dat niet gevaarlijk?

Het spook van de iDrive komt weer voorbij. 1 zelfbenoemde autojournalist roept iets en de rest roept het na. Ten eerste is er niets mis met de bediening van de ID modellen (uit ervaring!!). Ten tweede zie je onder het touchscreen twee horizontale balken zitten. Daarop zitten knoppen voor bijvoorbeeld de temperatuur van de airco. Net als bij de huidige serie. Om de onkunde van sommige journo’s (niet specifiek TG) te illustreren: er zijn er geweest die beweerden dat het belachelijk is dat je alleen maar via een touchscreen de airco kan bedienen. Die hebben dus duidelijk nooit fysiek in die auto gezeten maar roepen er wel dingen over…