
In 2016 maakten we voor het eerst kennis met Volkswagens elektrisch ID-lijn. Het eerste model was de Volkswagen ID.3. Die is volgens het merk nu wel toe aan een opfrisbeurt. Dus worden vandaag de eerste schetsen van het nieuwe ontwerp getoond. Zowel de binnenkant als de buitenkant worden gewijzigd – logisch bij een nieuw model. Alleen niet al te veel. Maar het belangrijkste nieuws is dat de software eindelijk op de schop gaat.
Het uiterlijk van de tweede generatie Volkswagen ID.3 is wat minder lief, zo maken we op uit de eerste tekeningen. Hij lijkt twee wenkbrauwen op de motorkap te hebben, boven de koplampen. Van de achterkant lijkt ie nog gewoon op eerste ID.3. En dat geldt ook voor het interieur.
Weinig échte knoppen in de nieuwe Volkswagen ID.3
Juist in dat interieur hadden we graag wat aanpassingen gezien. Het is geen geheim dat eigenaren van Volkwagens niet zo lekker gaan op alle digtale aanraakveegknopjes. Volkswagen-baas Thomas Schäfer deelde laatst nog dat hij graag drukknoppen terugbrengt op de stuurtjes van Volkswagen.
Nu vertellen deze schetsen niet het hele verhaal, maar het ziet ernaar uit dat de nieuwe ID.3 wederom vol aanraakknoppen zit. Wel komt er nieuwe software in de ID.3 waardoor updates door de lucht mogelijk zijn en hij kan onthouden hoe hij moet parkeren.
Het interieur wordt trouwens gemaakt zonder dierlijke materialen. Dus heel, heel vega allemaal. Meer informatie, zoals de specificaties en prijzen van de nieuwe ID.3, volgen nog. Wel weten we dat Volkswagen het model in grote aantallen gaat produceren. En niet alleen in de fabrieken in Zwickau en Dresden bouwen, maar ook op de hoofdvestiging in Wolfsburg. Hallo Golf!
Eén reactie op “Volkswagen ID.3 generatie 2 krijgt geen fysieke knoppen: jammer!”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Elektrische auto nu in aanschaf goedkoper dan benzineauto, zonder adder onder het gras

Volkswagen worden weer dik met luxe interieurs, zodat jij ze ook gaat kopen

De elektrische hot hatch van Volkswagen is goedkoper dan de Golf GTI

Moet Volkswagen weer een Harlekin-optie aanbieden voor moderne auto’s?

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Het kan echt: deze trein heeft een accu die nooit opgeladen hoeft te worden (en zonder zonnepanelen)

Automerk komt met superbatterij die je maar één keer per maand hoeft op te laden

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt

Het spook van de iDrive komt weer voorbij. 1 zelfbenoemde autojournalist roept iets en de rest roept het na. Ten eerste is er niets mis met de bediening van de ID modellen (uit ervaring!!). Ten tweede zie je onder het touchscreen twee horizontale balken zitten. Daarop zitten knoppen voor bijvoorbeeld de temperatuur van de airco. Net als bij de huidige serie. Om de onkunde van sommige journo’s (niet specifiek TG) te illustreren: er zijn er geweest die beweerden dat het belachelijk is dat je alleen maar via een touchscreen de airco kan bedienen. Die hebben dus duidelijk nooit fysiek in die auto gezeten maar roepen er wel dingen over…